Porsche 911 Carrera - bazowa dziewięćsetjedenastka już w ofercie
O dziwo, choć minęło już kilka miesięcy od premiery generacji 992, to klienci mogli wybrać tylko "mocniejszą" odmianę 911 Carrera S. Teraz dołącza wersja podstawowa.
Samochód debiutuje od razu w dwóch odmianach nadwozia - Coupe i Convertible, czyli kabriolet. Samochody nie będą się jednak odróżniać zbytnio od mocniejszej odmiany S. Inne felgi (mniejsze średnice), oznaczenia (których można nie zamówić) oraz "cieńsze" końcówki układu wydechowego, na które nikt nie zwróci uwagi. To gdzie tkwi różnica?
Trzylitrowy bokser o sześciu cylindrach z podwójnym doładowaniem jest znacznie słabszy. Zamiast 450 KM i 550 Nm, Porsche oddaje kierowcy do dyspozycji 385 KM i 450 Nm, przenoszone na tylną oś. Czyli przyznacie sami, że wcale nie tak mało. Bazowe 911 do 100 km/h przyspiesza w 4,2 sekundy w standardzie, a z pakietem Sport Chrono - 4,0 sekundy (odpowiada za to system procedury startowej oraz zoptymalizowana praca przekładni PDK). To dane Coupe. Kabriolet jest wolniejszy o 0,2 sekundy. Wspomniana przekładnia, to 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, która jest standardem w 911 Carrera.
Mimo "bazowej" odmiany, w standardzie znajdize się adaptacyjne zawieszenie, a w opcji pojawią się również ceramiczne hamulce, takie jak w mocniejszych odmianach.
Polskie ceny są już znane - 520 tys. zł wynosi początek konfiguracji dla 911 Carrera Coupe, a 589 tys. zł jest potrzebne na cieszenie się otwieranym dachem. Konfigurator jest już dostępny, a pierwsze egzemplarze powinny pojawić się na rynku na początku przyszłego roku.