Porsche 911 Carrera GTS - Twin Turbo w natarciu
Na trwających właśnie targach w Detroit debiutuje kolejna zmodernizowana 911-ka. Tym razem nowy silnik Twin Turbo i uaktualnienie wyglądu dostała "agresywna" Carrera - GTS.
Poprzednie 911 GTS, jak każdy samochód Porsche z tym oznaczeniem, charakteryzował się pięknym brzmieniem i ostrym charakterem, które w 911 "wynikały" z 3,8-litrowego, sześciocylindrowego boksera o mocy 430 KM. Wraz ze zmianami w całej gamie, musiały nastąpić i tutaj.
Nad tylną osią od teraz spoczywać będzie trzylitrowy silnik bokser z podwójnym doładowaniem. To mniej więcej taka sama jednostka jak w aktualnej Carrerze S, jednak wzmocniona do 450 KM i 550 Nm. (20 KM i 20 Nm więcej niż w przypadku starego silnika). Moc może być przenoszona na tył, bądź na wszystkie cztery koła poprzez skrzynię PDK lub siedmiobiegową przekładnię manualną. Nabywca GTS-a w standardzie dostanie zawieszenie PASM (z którym Carrera będzie niższa od stadardowej o 10mm), Pakiet Sport Chrono oraz nowy układ wydechowy.
Gama GTS będzie obejmować pięć modeli: Carrera GTS, Carrera 4 GTS, odpowiadające im kabriolety oraz Targę (tylko z napędem na cztery koła). Najszybsza wersja ma przyspieszać do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,6 sekundy. Przy tym wszystkim silnik ma być oszczędniejszy i palić średnio 8,3 l/100 km.
Carrera GTS po liftingu upodobni się do reszty gamy modelowej 991.2, ale wyróżniać ją będzie nowy przedni splitter SportDesign, czarny pasek między tylnymi lampami, czarne podwójne końcówki wydechu oraz (też czarne) felgi z centralną śrubą mocującą. We wnętrzu znajdziemy z kolei fabryczny Pakiet Sport Chrono oraz dużo elementów wykończonych alcantarą (kierownica, fotele, obudowa schowka).
Znamy już też niemieckie ceny nowej Carrery GTS. Za bazowy model trzeba będzie zapłacić 124 451 Euro, zaś za topowe Carrera 4 GTS Cabrio bądź Targa - 144 911 Euro.