Porsche 911 GT3 RS z pakietem Manthey kosztuje tyle, co GT3 RS i Carrera. To nie są tanie rzeczy

Z daleka wygląda jak "tylko spoiler". W praktyce Porsche 911 GT3 RS z pakietem Manthey zyskało ogromne modyfikacje. A to kosztuje...

Wszyscy już wiemy, że standardowe Porsche 911 GT3 RS jest szybkie. Udowodniło to na wielu torach, gdzie ustanowiło rekordy bez chwili zająknięcia. Jak wiadomo jednak nie jest to z reguły ostatnie słowo, gdyż za flagowe modele zawsze zabiera się Manthey. To, co zrobili w tym samochodzie jest absolutnie niesamowite - ale ma swoją cenę.

Wiecie ile kosztuje Porsche 911 GT3 RS z pakietem Manthey? Usądźcie, to trzeba na spokojnie.

Głęboki wdech: Porsche 911 GT3 RS z pakietem Manthey kosztuje tyle, ile GT3 RS z Carrerą

Krótko mówiąc: ten pakiet wyceniono na blisko 119 000 euro. Tak, to nie jest pomyłka. Jakby jednak nie patrzeć mówimy tutaj o naprawdę szerokim zakresie modyfikacji. Najważniejszym elementem jest chociażby tylne skrzydło, które zachowało funkcję DRS.

Tylna szyba ustępuje miejsca odbudowie z włókna węglowego, która dodatkowo kieruje powietrze do chłodnicy. Nie brakuje tutaj także szeregu różnych elementów aerodynamicznych, zwiększających docisk do abstrakcyjnego poziomu 1000 kilogramów.

A to oczywiście nie wszystko. Manthey zadbało także o zmiany w zawieszeniu. Te są o tyle ciekawe, że w GT3 RS ustawieniami amortyzatorów można sterować z kierownicy. Oczywiście to tutaj zostało na swoim miejscu, co daje dodatkowe możliwości podczas szybkiej jazdy.

Poza tym drobne zmiany w sterownikach silnika i skrzyni biegów wpływają na zachowanie auta. Krótko mówiąc: jest to bardzo kompleksowy zestaw zmian. Dlatego też kosztuje sporo: w zasadzie tyle co bazowe Porsche 911 Carrera.

Manthey jeszcze nie sprawdziło tego zestawu na Nurburgringu

Ale cel jest prosty: osiągnąć wynik poniżej 6:49.32 min. W takim czasie standardowe 911 GT3 RS pokonało Nurburgring. Eksperci spodziewają się, że wersja przygotowana przez Manthey "urwie" nawet 2-3 sekundy. To byłby naprawdę imponujący wynik.

Porsche 911 GT3 RS Manthey cena

Manthey powstało z pasji do motorsportu

Ta firma powstała w 1996 roku z inicjatywy byłego kierowcy wyścigowego, Olafa Mantheya. Zaczynali jako niewielki warsztat tuningowy w Meuspath, niedaleko słynnego toru Nürburgring, który szybko stał się ich bazą.

Specjalnością Manthey od początku było ulepszanie Porsche - od drobnych modyfikacji po zaawansowane wersje stworzone na potrzeby torów wyścigowych. Ich znanym projektem jest Porsche 911 GT2 RS MR, które w 2018 roku ustanowiło rekord na Nürburgringu. Dziś Manthey jest częścią Porsche AG, co dodatkowo wzmocniło ich pozycję w motorsporcie.