Porsche 911 Targa powraca w nowym i efektownym wydaniu

Wersja, którą pokochali klienci powraca w nowym stylu. Porsche 911 Targa to piękna kombinacja coupe i kabrioletu w klasycznym wydaniu.

Trzeba przyznać, że powrót do klasycznego założenia tej wersji nadwoziowej był strzałem w dziesiątkę. Porsche 911 Targa przez wiele lat było wariantem z wielkim przeszklonym i uchylanym dachem. Dopiero generacja 991 powróciła do klasycznego otwieranego topu nad kierowcą i pasażerem. Oczywiście w przeciwieństwie do klasycznego modelu, otwieranie i zamykanie odbywało się elektrycznie. Nowa generacja rozwija to rozwiązanie, dodając do tego wszystkiego więcej sportowego klimatu.

Porsche 911 Targa - szybko!

Porsche zdecydowało się zacząć od pokazania modeli Targa 4 i Targa 4S, czyli wyposażonych w napęd na cztery koła. W obydwu autach sercem jest 3-litrowa typu bokser, oferująca odpowiednio 385 i 450 KM. To przekłada się na sprint do setki w 4,2 sekundy w "czwórce" i 3,6 w "esce". Prędkość maksymalna? 289 i 304 km/h.

Oczywiście przy okazji dopracowano podwozie samochodu. Znajdziemy tutaj system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem i funkcję SmartLift, która dodatkowo ułatwia pokonywanie krawężników i progów. Targa dostała również system chłodzenia jednostki sprzęgła i dyferencjału wodą (w napędzanej w ramach układu 4WD przedniej osi), co ma zwiększyć wydajność auta w ramach układu Porsche Traction Management.

Porsche 911 Targa - 19 sekund do otwartego dachu

Dokładnie 19 sekund zajmuje proces złożenia środkowej części dachu. Mechanizm jest tutaj równie skomplikowany i fascynujący co w poprzedniczce, co oznacza festiwal "wygibasów" i efektownie rozsuwających się elementów. Co więcej, dach można otwierać jadąc z prędkością do 50 km/h, tak więc nie musicie liczyć na dłuższy postój na światłach, aby wpuścić dużo słońca do wnętrza.

Porsche nie chwali się jeszcze masą samochodu. Jest to intrygująca, kwestia, bowiem Targa zawsze była cięższa nawet od. kabrioletu - o około 40 kg. Czy tutaj Niemcom udało się wyciąć zbędne kilogramy celem odchudzenia konstrukcji? Trudno powiedzieć.

Wiadomo też, że nie będzie to tani model. Nowe warianty Porsche 911 Targa będą obecne na rynku od sierpnia 2020 r. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S. To nieco więcej niż w przypadku wersji Convertible, aczkolwiek za styl zawsze trzeba było dopłacić.