Porsche Boxster Spyder - Czysta radość

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Nowym Jorku przyniósł nam pierwsze nowości. Porsche pokazało bowiem nowego roadstera. Boxster Spyder to nie tylko nowy wygląd, ale i lepsze osiągi.

Tworząc najmocniejszą wersję Boxstera producent zadbał o nawiązanie do poprzedniej wersji Spyder. Nie oznacza to oczywiście, że samochód jest staroświecki, ale pozostało w nim kilka klasycznych rozwiązań, które nie wszystkim się spodobają. Należą do nich chociażby ręcznie otwierany i zamykany dach, a także manualna skrzynia biegów - bez możliwości zmiany na automat.

Porsche postanowiło też poprawić doznania kierowcy, co w praktyce oznacza lepsze właściwości jezdne względem zwykłego Boxstera. Spyder został obniżony o 20 mm, a także otrzymał hamulce pochodzące z modelu 911 Carrera i dokładniejszy układ kierowniczy. Serce pojazdu stanowi z kolei sześciocylindrowy silnik generujący 375 koni mechanicznych mocy.

Dzięki zastosowaniu powyższych elementów, auto zapewnić ma kierowcy sportowe osiągi w najlepszym wydaniu. I można się spodziewać, że faktycznie tak się stanie, ponieważ zgodnie z danymi producenta Boxster Spyder rozpędzać się będzie do setki w przeciągu 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosić będzie 290 km/h. Jednocześnie średnie spalanie w cyklu NEDC wynosi niespełna 10 litrów.

Design auta nawiązuje natomiast do kilku modeli jednocześnie. Ze współczesnych samochodów zapożyczony został przód i tył pojazdu, który pochodzi prosto od Caymana GT4. Jednocześnie na tylnej pokrywie, za zagłówkami, znalazły się charakterystyczne wybrzuszenia, które nawiązują do modelu 718 Spyder. Wspomniany już ręcznie obsługiwany dach jest zaś przypomnieniem starszych aut z rodziny Spyder.

Wnętrze najmocniejszego z Boxsterów zostało zaprojektowane bez zbędnych upiększaczy. Ma ono bowiem oddawać czystego ducha sportowej jazdy. Znajdziemy tam przede wszystkim sportowe fotele kubełkowe z szerokimi wsparciami bocznymi, a także nową kierownicę o średnicy 360 mm, która ma gwarantować precyzyjne i zwinne sterowanie autem.

Co ciekawe, Porsche poszło krok dalej w założeniach dotyczących czystej radości z jazdy. W standardowej wersji Spydera nie znajdziemy zatem radia i klimatyzacji, a wszystko dlatego, żeby obniżyć masę samego auta. Jeśli jednak klient będzie zainteresowany zamontowaniem tych elementów, Porsche nieodpłatnie zainstaluje je w samochodzie. Opcjonalnie dostępny będzie też multimedialny system Porsche Communication Management.

Nowe Porsche Boxster Spyder trafi na rynek w lipcu bieżącego roku, ale już teraz można je zamawiać. Dokładne ceny nie są jeszcze znane, ale wersja podstawowa kosztować ma około 325 tysięcy złotych (79 945 euro).

https://www.youtube.com/watch?v=sDDZos67gcA