Porsche Cayenne E-Hybrid debiutuje na rynku

Niemiecki producent pokazał właśnie hybrydową wersję swojego bestselleru. "Doładowany" prądem SUV ma 462 KM i zapewnia bardzo przyzwoite osiągi.

Trzecia generacja Porsche Cayenne debiutuje "po kawałku". Co jakiś czas jesteśmy informowani o pokazaniu kolejne wersji silnikowej. Do tej pory w sprzedaży mamy 340-konne Cayenne, mocniejsze o 100 KM Cayenne S oraz Turbo, z silnikiem dysponującym 550 KM. Teraz dołącza do niech jednostka hybrydowa.

Porsche Cayenne E-Hybrid

Pod maską modelu E-Hybrid znajdziemy trzylitrowe, turbodoładowane V6, o mocy 339 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Do tego bateria 14,1 kWh zapewnia odpowiednią ilość prądu, aby silnik elektryczny mógł dołączyć do pracy 136 KM i 400 Nm. Moc systemowa Cayenne to 462 KM i potężne 700 Nm. Dzięki takim parametrom, E-Hybrid 100 km/h osiąga w 5,0 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h ma zajmować zaledwie 3,2 s. . Prędkość maksymalna ma wynosić 253 km/h.

Co prawda producent podaje zasięg samochodu jeszcze wg norm NEDC, ale 44 km, które może przejechać nie korzystając z silnika benzynowego, to o już nie jest zły wynik. Do tego maksymalnie może rozpędzić się do 133 km/h. Korzystając z obu silników, Cayenne E-Hybrid może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 3,2 - 3,4 l/100 km. Ładowanie, w zależności od użytej ładowarki, ma wynosić między 2,3, a 7,8 godzin (w warunkach domowych).

Porsche Cayenne E-Hybrid

Zmian z zewnątrz nie jest dużo - poza portem ładowania znajdziemy na Cayenne kilka naklejek, specjalny wzór felg oraz zaciski w kolorze Acid Green. Ten sam kolor pojawia się również we wnętrzu na detalach i wykończeniach. Poza tym hybryda dostała "swój" zestaw zegarów. Więcej zmian nie przewidziano - dostępne są wszystkie opcje znane z pozostałych odmian modelu.

Cayenne E-Hybrid można już zamawiać. W Niemczech ceny rozpoczynają się od 89 822 Euro, a więc nieco ponad 2 000 Euro mniej niż Cayenne S (od 91 922 Euro).