500 KM i V8. Porsche wie jak rozpieszczać swoich klientów

Niemcy znają się na swojej robocie. Porsche Cayenne GTS jest dokładnie tym, czego oczekują klienci tej marki. Ma V8 pod maską, 500 KM i nie znajdziecie tutaj wsparcia ze strony układu hybrydowego. Ideał? Wszystko na to wskazuje.

To jedna z tych firm, która oferuje propozycje dla szerokiego grona swoich klientów. Fani dobrych właściwości jezdnych i możliwości jazdy na samym prądzie mogą przebierać w hybrydach plug-in. Taki napęd wylądował też w topowej wersji tego modelu, dając mu nowe możliwości. Z kolei Ci, dla których prąd jest zbędnym dodatkiem, mogą skusić się chociażby na ten wariant. Porsche Cayenne GTS 2024 zachowało podwójnie doładowane 4-litrowe V8 i zyskało ostrzejszą charakterystykę. Czy to złoty środek w gamie tego modelu? Wszystko na to wskazuje.

Ma 500 KM i świetne V8 pod maską. Porsche Cayenne GTS nie rozczarowuje

Gruntowny lifting Cayenne'a mocno zmienił jego stylistykę, zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Nadwozie zyskało ostrzejsze linie za sprawą bardziej kanciastych świateł i ostrzejszych przetłoczeń. Z tyłu pożegnano też tablicę rejestracyjną z pokrywy bagażnika i przeniesiono ją na zderzak. Światła połączyła z kolei prosta gruba ledowa listwa w ciemnej obudowie.

Pakiet Sport Design, standardowy w tej wersji, dodaje lakierowane na czarno nakładki na błotniki i zderzaki. W nadkolach znajdziecie z kolei 21-calowe felgi we wzorze RS Spyder.

Analogiczne zmiany zaszły w wersji Coupe. Tutaj dodatkowo dostajemy charakterystycznie ściętą linię, która dla wielu osób jest kością niezgody. Niczym w klasycznym powiedzeniu: de gustibus non est disputandum.

We wnętrzu znajdziecie z kolei trzy ekrany na desce rozdzielczej, czerwone pasy bezpieczeństwa (w kolorze Carmine Red) i tapicerkę Race-Tex na fotelach.

Porsche Cayenne GTS 2024

Sercem tego samochodu jest 4-litrowe, podwójnie doładowane V8, które generuje 500 KM i 660 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni biegów.

Wśród zmian warto wymienić niższe o 10 mm zawieszenie, opcjonalny układ Porsche Dynamic Chassis Control i zmodyfikowane łożyska w przedniej osi. Te zmniejszają pochylenie samochodu w zakrętach o 0,58 stopnia.

Opcją jest tutaj pakiet, który dodatkowo zmniejsza masę samochodu. Po pierwsze - dzięki elementom zderzaków z włókna węglowego. Po drugie - zredukowano też liczbę warstw izolacyjnych. W efekcie masa spadła o 25 kilogramów.

Osiągi są naprawdę dobre. Setka pojawia się na zegarach w 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 275 km/h.

W Polsce nowe Porsche Cayenne GTS z nadwoziem SUV jest oferowane w cenie od 677 000 zł. Wersja coupe kosztuje wyjściowo 693 000 zł. Obydwa warianty można zamawiać już w salonach marki. Ich dostawy w Europie rozpoczną się latem 2024 roku.