Porsche Cayenne Turbo S - Na szczycie

Rodzina modeli Cayenne w komplecie - w Detroit Porsche zaprezentowało najmocniejszą odmianę tego auta. Turbo S staje na szczycie, wyznaczając nowy standard w klasie sportowych SUV-ów.

Pod maską najmocniejszego Cayenne pracuje zmodyfikowana jednostka 4.8 V8 z podwójnym doładowaniem. Wyciśnięto z niej 100% możliwości. Efekty? 570 koni mechanicznych oraz aż 800 Nm momentu obrotowego potrafi zaskoczyć niejeden samochód sportowy. Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 4,1 sekundy (o 0,4 s szybciej od poprzednika), a prędkościomierz zatrzymuje się na wartości 284 km/h.

Zmiany w silniku pociągnęły za sobą modyfikacje zawieszenia oraz elektroniki na pokładzie najszybszego SUV-a Porsche. System PDCC (Porsche Dynamic Chasis Control) aktywnie niweluje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Współpracuje on z układem PTV (Porsche Torque Vectoring), który wspomaga dynamikę prowadzenia oraz stabilność auta. Kontrola trakcji również przeszła drobną kalibrację - moc w całości przekazywana jest na tylne koła, stopniowo dołączając przednią oś w zależności od sytuacji na drodze. Aby wyhamować tak potężny samochód Porsche przygotowało wzmocniony układ hamulcowy. Składają się na niego ceramiczne tarcze hamulcowe (o wymiarach 410 mm z przodu i 370 mm z tyłu) oraz zastosowane po raz pierwszy na rynku 10-tłoczkowe zaciski na przedniej osi i 4-tłoczkowe na tylnej.

Nadwozie nowego Cayenne Turbo S postawiono na 21-calowych felgach wzorowanych na modelu znanym z 911 Turbo. Dodatkowo wloty powietrza wykończono połyskującą czernią. Wnętrze niemal w całości wykończono skórą oraz alcantarą. Dla poprawienia efektów dźwiękowych zastosowano sound symposer, wzmacniający brzmienie w kabinie pasażerskiej.

Porsche Cayenne Turbo S trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2015 roku. Ceny w Europie startują z poziomu 166 696 euro z wliczonym podatkiem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9UlBsQLjjWI