Takie Porsche robi ogromne wrażenie. Sam lakier kosztuje 500 000 złotych
Blisko 500 000 złotych można wydać na szereg opcji do auta, lub na drugi samochód. Tyle kosztuje też lakier Porsche Chromaflair. To wyjątkowa opcja, na którą zdecydować mogą się jedynie wybrane osoby.
Wśród najbardziej ekskluzywnych dodatków do aut, lakier Porsche Chromaflair zajmuje wyjątkową pozycję. To propozycja dla osób, które nie tylko chcą się wyróżnić z tłumu, ale także mają odpowiednio gruby portfel. Wszystko z powodu ceny i dostępności tych odcieni - tylko wybrane osoby mogą cieszyć się takimi autami.
Porsche Chromaflair, czyli 9 warstw fascynujących kolorów
Lakier Chromaflair nie powstaje w normalnej lakierni, ani też nie wygląda jak każdy standardowy odcień. To prawdziwe dzieło sztuki, tworzone przez najlepszych lakierników marki.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć Porsche 911 w lakierze Shifting Carbon w akcji
Proces lakierowania takich aut jest bardzo czasochłonny. Odpowiednio przygotowane nadwozie jest lakierowane 9 różnymi warstwami lakierów w różnych odcieniach.
Pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw musi upłynąć odpowiednia ilość czasu. W efekcie Porsche Exclusive Manufaktur może stworzyć około 15-20 takich aut rocznie.
To jeden z czynników windujących cenę takich odcieni. Tych jest pięć: Magic Magenta, Python Green, Urban Bamboo, Shifting Carbon oraz Explosive Gold. Na zdjęciach możecie podziwiać kolory Explosive Gold, Magic Magenta i Urban Bamboo.
Cena lakieru Porsche Chromaflair rośnie z roku na rok. Jeszcze pięć lat temu kosztował on około 80 000 euro. Teraz jest to wydatek w wysokości blisko 110 000 euro.
Takie auta wbrew pozorom nie trafiają w przypadkowe ręce
Ze względu na długotrwały i skomplikowany proces lakierowania, Porsche stara się przydzielać sloty produkcyjne na lakier Chromaflair najwierniejszym klientom.
W efekcie wiele aut w tych odcieniach trafia za ocean. Niektóre były wystawiane na sprzedaż, a ich ceny przewyższały inne porównywalne egzemplarze nawet o kilkaset tysięcy dolarów.
Taka jest jednak cena indywidualizmu. Zapewne duży koszt trzeba też ponieść przy ubezpieczaniu takiego samochodu. Jak zapewne się domyślacie, naprawa lakieru Chromaflair jest bardzo wymagająca.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć lakier Explosive Gold
Nawet doświadczony lakiernik może mieć z tym problem. W efekcie Porsche wysyła swoich pracowników nawet do Ameryki, aby tam mogli doprowadzić unikalne auto do idealnego stanu.
Chromaflair to najdroższa opcja w palecie lakierów Porsche. Warto jednak też zwrócić uwagę na gamę PTS
PTS, czyli Paint To Sample, to szeroka gama odcieni do modeli Panamera, Taycan, Cayenne, Cayman/Boxster i oczywiście do 911-ki. Część z nich jest historycznymi kolorami Porsche, zaś inne były tworzone przez klientów marki.
Takie lakiery są już nieco tańsze i bardziej przystępne, a dzięki nim także łatwo jest stworzyć unikalne i wyjątkowe auto.