Porsche Macan EV 2023. Elektromobilność w SZYBKIM wydaniu

Już lada chwila w ofercie marki z Zuffenhausen spotkają się dwa auta o tej samej nazwie. Porsche Macan EV 2023 dołączy do spalinowego auta i rozszerzy ofertę elektrycznych modeli marki. O tym aucie wiemy już naprawdę wiele.

Do 2025 roku sprzedaż aut elektrycznych i plug-in hybrid ma wynosić 50%, zaś w 2030 roku elektryki stanowić będą 80% sprzedaży. Takie założenia przyjęło Porsche, obierając nowy kierunek rozwoju. Obok Taycana lada chwila w ofercie pojawi się kolejnym model BEV, będący bez wątpienia kluczowym graczem. To Porsche Macan EV 2023, czyli elektryczne wydanie popularnego SUV-a. Co ciekawe poza nazwą nie będzie tutaj nawet jednego wspólnego elementu, który łączyłby te samochody.

Porsche Macan EV 2023 - architektura PPE jest fundamentem sukcesu

Za to bardzo dużo połączy nowego Macana z Taycanem. Nowy SUV wykorzysta platformę PPE, z powodzeniem stosowaną w tym sportowym czterodrzwiowym aucie.

Ma ona wiele atutów - od instalacji 800V, przez bardzo przemyślane rozłożenie baterii, aż po płaską konstrukcję platformy, pozwalającą na stworzenie przestronnego wnętrza.

Porsche Macan EV 2023 Porsche Macan EV 2023

Porsche pokazało też, że elektryka da się zrobić w taki sposób, aby jego masa nie była odczuwalna. Jeżdżąc Taycanem łatwo zapomnieć o tym, że pod maską nie ma silnika spalinowego.

Te cechy udzielą się też Macanowi EV. Porsche obiecuje najbardziej angażujące pod kątem właściwości jezdnych auto na rynku. Jednocześnie zyskamy tutaj znacznie więcej przestrzeni we wnętrzu, niż w jego spalinowym kuzynie.

Porsche Macan EV 2023 oferować będzie duże baterie

W Taycanie do dyspozycji mamy dwa akumulatory. Bazowy oferuje 79 kWh pojemności brutto, zaś większy 93 kWh brutto. Spodziewamy się, że Macan dostanie ten sam zestaw baterii, choć niewykluczony jest tutaj debiut także większego akumulatora. Rolę bazowego rozwiązania może więc przejąć większa bateria.

To gwarancja solidnego zasięgu, nie tylko w mieście, ale i w trasie. Porsche konsekwentnie pracuje nad optymalizacją całego napędu, tak aby zapewnić jego największą efektywność w każdych warunkach.

Wykorzystanie instalacji 800V ma też jeszcze jedną zaletę - pozwala na zapewnienie ekstremalnie szybkiego ładowania. Maksymalna moc sięgająca 350 kW przy ładowaniu prądem stałym sprawi, że "zatankowanie" baterii od 10 do 80% zajmie zaledwie kilkanaście minut.

Porsche Macan EV 2023 powinno ujrzeć światło dzienne już za kilka miesięcy, najprawdopodobniej latem lub wczesną jesienią bieżącego roku.

Render: Motor.es