Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wchodzi na nowy poziom. Jest też świeżutki GTS
Przed Wami nowy król w ofercie tego modelu. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid debiutuje w nowym wydaniu, najmocniejszym w historii. Gamę uzupełnia też wersja GTS.
- Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid to najmocniejsze wydanie tego modelu
- Granica 800 KM jest tutaj niemal na wyciągnięcie ręki
- To właśnie ten model wykręcił rekordowy czas na Nurburgringu
- Ofertę Panamery uzupełnia również ceniony wariant GTS
Można śmiało powiedzieć, że rodzina jest już w komplecie. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid oraz GTS to najnowsze dodatki do gamy tego modelu. Można śmiało powiedzieć, że ten pierwszy wynosi model na nowy poziom, ocierając się o granicę 800 KM. GTS z kolei łączy prowadzenie i dobre osiągi.
Premiera numer jeden: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Co oferuje ten model?
W tym wariancie dostajemy 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, współpracujące z silnikiem elektrycznym. Łącznie moc sięgnęła 782 KM i 1000 Nm, co jest nowym rekordem dla tego modelu. Sprint do setki zajmuje zaledwie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to abstrakcyjne 325 km/h.
Kliknij tutaj, aby przeczytać o rekordowym okrążeniu Panamery na Nurburgringu
Silnik spalinowy sam z siebie oferuje 599 KM, zaś 190 KM dorzuca jednostka elektryczna, która kryje się w skrzyni PDK. Bateria ma 25,9 kWh pojemności i pozwala na przejechanie do 88 kilometrów na prądzie. Warto też dodać, że maksymalna moc rekuperacji to 88 kW, a maksymalna moc ładowania wynosi 11 kW.
W standardzie dostajemy tutaj wszystkie "bajery", takie jak nowe aktywne zawieszenie Porsche, układ PASM, oraz wektorowanie momentu obrotowego. Na liście opcji jest też pakiet Sport Chrono, który niemal na pewno będzie wybierany przez 90% właścicieli topowej Panamery.
Taki wariant wyceniono w Polsce na 1 111 000 złotych. Wersja Executive jest nieco droższa i kosztuje 1 166 000 złotych.
Premiera numer dwa: nieco łagodniejszą, ale niemniej ekscytującą opcją jest Panamera GTS
Tutaj także znajdziemy silnik 4.0 V8, aczkolwiek już bez wsparcia elektryka. Na koła trafia 500 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje 3,8 sekundy, a licznik zatrzymuje się na wartości 302 km/h. W tym wariancie oczywiście znajdziemy układ PASM i dyferencjał PTV Plus. Nie brakuje tutaj także różnic wizualnych - przyciemnianych lamp, inaczej narysowanych zderzaków i czerwonych przeszyć we wnętrzu.
Porsche Panamera GTS 2025 kosztuje wyjściowo 764 000 złotych. Dostawy ruszą jesienią tego roku.