Porsche ustanowiło nowy, niezwykły rekord na Nurburgringu! 5:19.545!
Tak, dobrze przeczytaliście. 5:19.545 - tyle czasu zajęło pokonanie całej pętli Timo Bernhardowi za kierownicą mocno zmodyfikowanego Porsche 919 Evo.
Porsche 919 Evo to mocno zmodyfikowana wersja bolidu LMP1 z Le Mans. Niemcy wycofali się z rywalizacji w tej kategorii (jak i z udziału w Le Mans), ale technologia nie poszła na śmietnik - dostosowano ją do warunków panujących na Ringu i... pobito rekord. Liczącą blisko 21 kilometrów pętle pokonano w 5 minut, 19 sekund i 545 setnych.
Porsche 919 Evo to prawdziwy kombajn do wygrywania. Pojazd ten waży zaledwie 849 kg (został odchudzony o 32 kg) i w stosunku do wersji z Le Mans generuje o 53% siły docisku. Silnik to także unikalna konstrukcja - dwulitrowe V4 generuje 710 koni mechanicznych, wspieranych dodatkowo przez silniki elektryczne oferujące kolejne 433 KM.
Poprzedni rekord również należał do Porsche - ustanowił go w 1983 roku Stefan Bellof w modelu 956, podczas kwalifikacji do wyścigu Nurburgring 1000. Wówczas Ring udało się pokonać w 6:11.130. Porsche 956 korzystało z jednostki B6 o pojemności 2,65-litra. Moc? 620 koni mechanicznych.