Porsche znowu rozdaje karty. Oto nowe 911 992!
Koniec z kuszeniem i zmyłkami. Oto jest, nowe Porsche 911, czyli kolejny rozdział w historii tej marki.
I to nie byle jaki rozdział - tym razem klasyka spotkała się z przyszłością. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że to właśnie przyszłość gra tutaj pierwsze skrzypce, choć została opakowana w znajome kształty. Nie oznacza to jednak, że Porsche 911 skrywa wtórne rozwiązania - nic bardziej mylnego. Najnowsze wcielenie tego modelu, oznaczone kodem 992, to prawdziwa perełka technologiczna.
Wbrew pozorom Porsche 911 bardzo się zmieniło. Generacja 992 wyróżnia się nie tylko zwiększonymi wymiarami (rozstaw osi większy o 45mm), ale przede wszystkim nową stylistką, nawiązującą do innych modeli tej marki. Oczywiście zachowano elementy wyróżniające 911, choć i one zyskały nowy wizerunek. Przede wszystkim zmienił się tył, który zyskał wąskie światła ukryte w charakterystycznej listwie oraz inaczej ukształtowaną klapę bagażnika. Nadwozie standardowo będzie występowało jedynie w poszerzonej formie. Zwiększyła się także szerokość auta oraz rozstaw kół, co ma zaowocować jeszcze lepszym prowadzeniem. Warto również zwrócić uwagę na przedłużony przedni zwis - jest to efekt dostosowania auta do aktualnych norm ochrony pieszych. Standardowo w 911 oferowane będą 19-calowe felgi, zaś na liście opcji znajdą się koła 20 i 21-calowe.
Całkowicie zmieniono tez koncepcję wnętrza - upodobniono je do tego z innych modeli, z naciskiem na nowe Cayenne i Panamerę, choć widać tez tutaj nawiązania do starszych modeli tej marki. Ograniczono liczbę fizycznych przycisków, stawiając na obsługę z ekranu dotykowego oraz z dotykowych paneli ma tunelu środkowym. Porsche zapewnia, ze materiały wykończeniowe mają niezmiennie być na najwyższym poziomie.
Sercem nowego Porsche 911 992 jest niezmiennie 3-litrowy silnik typu bokser z doładowaniem. Niemcy dorzucili standardowym wersjom nieco więcej mocy - Carrera oferuje teraz 385 KM zamiast 370, zaś Carrera S 450 zamiast 420. Zmieniła się także skrzynia biegów - stosowaną dotychczas przekładnię PDK zastąpi nowa 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia opracowana przez ZF.