Poznajcie nowe Renault 4. Francuzi podnoszą pokrowiec
Będzie efektowne, atrakcyjne i przestronne. Francuzi trzymają się obranego toru i stawiają na stylistykę w stylu retro, z domieszką nowoczesnych detali. Przed Wami nowe Renault 4 2025, "prawie oficjalnie".
Nie jest to jeszcze oficjalny debiut - na ten trzeba poczekać do 12 października. Francuzi pokażą nowe Renault 4 2025 w Paryżu, podczas targów, które powracają do klasycznej formy. To ważny model dla marki - razem z elektryczną "piątką" ma celować w nową grupę odbiorców, poszukujących atrakcyjnych i dobrze wycenionych elektrycznych samochodów.
Nim Renault 4 oficjalnie ujrzy światło dzienne, dostajemy mały "sneak peek"
Francuska marka pochwaliła się garścią zdjęć, które zdradzają wygląd produkcyjnego modelu. Detale robią tutaj naprawdę dobre wrażenie. Mamy wiele elementów, które wprost nawiązują do pierwowzoru. Widać to w linii szyb, detalach świateł, czy w ogólnej bryle. Całość będzie jednak bardzo nowoczesna i oczywiście znacznie większa, niż w klasyku sprzed lat.
Renault 4 paradoksalnie będzie pozycjonowane nad modelem 5. To zasadniczo odpowiednik Captura w elektrycznym wydaniu. Z "piątką" nowa czwórka dzielić będzie napęd i baterie. Tym samym możemy spodziewać się, że dostaniemy tutaj baterie o pojemności od 40 do 52 kWh, a silniki zapewnią od 95 do 150 KM.
W przypadku Renault 4 nie dostaniemy wersji Alpine, ale na pewno pojawi się usportowiony wizualnie wariant. Tutaj kluczowe są jednak inne cechy - praktyczność i codzienna użyteczność.
Nowe Renault 4 mierzy 4140 mm długości. Póki co Francuzi nie chwalą się jednak szczegółowymi informacjami na temat nowego modelu. Te poznamy dopiero po oficjalnej premierze.
Renault 4 pojawiło się na rynku w 1961 roku. Było odpowiedzią na potrzeby francuskiej klasy średniej, szukającej taniego i praktycznego samochodu. Louis Dreyfus, prezes francuskiej marki, chciał stworzyć auto, które będzie dostępne dla wszystkich. Renault 4 szybko zdobyło popularność. Po pierwsze - było proste i niezawodne. To były wtedy kluczowe cechy. Po drugie - nie kosztowało dużo.
Auto miało przestronne wnętrze i charakterystyczny, pudełkowaty wygląd. Jego największą zaletą była wszechstronność. Renault 4 sprawdzał się zarówno w mieście, jak i na wiejskich drogach. Z czasem stał się symbolem francuskiej motoryzacji.
Produkcja trwała aż do 1994 roku. W sumie wyprodukowano ponad 8 milionów egzemplarzy. Renault 4 był sprzedawany w ponad 100 krajach. Dziś uchodzi za ikonę, a wielu właścicieli nadal cieszy się jego prostym, solidnym designem.