Rajdowy Opel Mokka istnieje i ma litery GSE w nazwie. To znak czasów

Opel Mokka GSE, z klatką i kubełkowymi fotelami, jest gotowy na zabawy poza asfaltem. Niemiecka marka podpięła go pod wysokie napięcie.

Marka z Russelsheim szykuje nowy rozdział w historii elektrycznych rajdów. Oto Opel Mokka GSE Rally, pierwszego samochodu opracowanego zgodnie z nowymi regulacjami FIA eRally5. Auto zadebiutuje już 23 maja podczas rundy ADAC Opel Electric Rally Cup, która odbędzie się w Niemczech.

Opel Mokka GSE, czyli "ekstremalnie i na prądzie"

Choć standardowy Opel Mokka nie budzi sportowych emocji, wersja GSE Rally prezentuje zupełnie inne oblicze tego modelu. Po pierwsze - inżynierowie gruntownie zmodyfikowali samochód, przygotowując go do startów w rajdach. Na pokładzie pojawiło się zawieszenie Bilstein, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wzmocnione półosie napędowe oraz przeprojektowane osie przednia i tylna.

Opel Mokka GSE 2025

Po drugie - pod maską znajdziemy ten sam akumulator o pojemności 54 kWh, co w wersji drogowej. Sam napęd został wzmocniony - znacie go z Abartha 600e i z Alfy Romeo Junior Veloce. Mokka GSE Rally oferuje teraz 280 KM mocy i 344 Nm momentu obrotowego. Układ napędowy dostrojono z myślą o lepszej wydajności i precyzyjnym prowadzeniu na rajdowych odcinkach.

Bez wsparcia, tak na być

Zgodnie z duchem motorsportu, Mokkę pozbawiono wszelkich systemów wspomagających kierowcę, gdyż nie znajdziemy tu ABS-u, ESP ani kontroli trakcji. W zamian Opel wyposażył samochód w certyfikowaną przez FIA klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe oraz sześciopunktowe pasy.

Z zewnątrz prototyp wyróżnia się agresywną stylistyką. Na dachu pojawił się wlot powietrza, a całość zdobi jaskrawy lakier, żółte zaciski hamulcowe, nowe felgi oraz ogromny napis "OMG" – trudno przejść obok tego auta obojętnie.

„Nowa Mokka GSE Rally to zapowiedź w pełni elektrycznego samochodu rajdowego nowej generacji. Dzięki najnowszej technologii motorsportu ten prototyp oferuje równowagę między osiągami a mocą” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marek Opel i Vauxhall.

Mokka to kluczowy dla Opla model

Model Mokka zadebiutował w 2012 roku jako kompaktowy crossover, będący odpowiedzią Opla na rosnące zainteresowanie segmentem B-SUV. Początkowo auto bazowało na platformie GM i występowało pod nazwami Mokka i Mokka X. W 2020 roku Opel zaprezentował drugą generację, już na płycie CMP Grupy PSA (obecnie Stellantis). Po raz pierwszy pojawił się też elektryk - Mokka-e. Nowa Mokka, z nowoczesnym designem i cyfrowym kokpitem Pure Panel, szybko zdobyła popularność w Europie i stała się jednym z kluczowych modeli w gamie niemieckiej marki.

Gama GSE dostaje z kolei więcej niezależności

Do tej pory była symbolem flagowych hybryd plug-in. Teraz ma wyróżniać najmocniejsze i najostrzejsze modele elektryczne, generujące "więcej emocji". Niestety, charakteru OPC tutaj nie znajdziemy.