Renault Austral 2025. Nowa twarz, stare silniki. Przydałoby się coś więcej!

Ma nowy pas przedni, zmodyfikowany tył i delikatnie odświeżone wnętrze. Renault Austral 2025 wygląda lepiej, ale brakuje tu szerszej oferty jednostek napędowych.

W ślad za Espacem, który po raptem dwóch latach na rynku zyskał nową stylistykę, idzie jego minimalnie mniejszy brat. Renault Austral 2025 wyróżnia się nowym pasem przednim, poprawionym tyłem i garścią zmian we wnętrzu. Stylistyka to mocna strona tego auta, ale brakuje tutaj jednak większych nowości, zwłaszcza... pod maską.

Renault Austral 2025, czyli rodzina w komplecie

Stylistyka pasa przedniego nie jest niespodzianką. Austral wygląda teraz tak jak Espace i Rafale, co łączy te samochody w jedną rodzinę modeli. Oczywiście najmniejszy SUV z tego grona będzie też najtańszym w gamie, ale nie oznacza to jakichkolwiek cięć na wyposażeniu.

Wąskie światła z przodu i charakterystyczne ledy do jazdy dziennej wyglądają naprawdę dobrze. W linii bocznej jedyną nowością są inne wzory felg. Z tyłu debiutują zaś przeprojektowane lampy, nawiązujące do Rafale. Poznaliśmy je już w Renault Espace po liftingu.

Renault Austral 2025 lifting

Wnętrze również wygląda znajomo. Największe nowości to między innymi inne logo na kierownicy, zmieniona grafika wskaźników i multimediów, a także nowa kolorystyka tapicerek w wybranych wersjach. Francuzi chwalą się też wygodniejszymi fotelami z przodu (zostały przeprojektowane), a także lepszym wyciszeniem kabiny, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. W standardzie jest tutaj także przesuwana w zakresie 16 cm kanapa.

Pod maską niestety brakuje nowości

Znajdziemy tutaj tylko dwa silniki. Ofertę otwiera jednostka 1.3 TCe o mocy 160 KM, połączona z układem miękkiej hybrydy. Ma cztery cylindry i jest Wam doskonale znana. Drugą propozycją jest 200-konna hybryda, która współpracuje z silnikiem 1.2 (3 cylindry) i ze specyficzną wielotrybową skrzynią biegów.

Choć są to dobre propozycje, to brakuje jednak szerszego wyboru, zwłaszcza na tle konkurencji. Przydałaby się mocniejsza hybryda, lub nawet hybryda plug-in (dostępna w Renault Rafale). Wiele osób doceniłoby także większą objętość skokową w jednostce spalinowej w wersji HEV.

Sprzedaż nowego Renault Austral 2025 ruszy za kilka tygodni

Ceny nie powinny ulec dużej zmianie, ale lekkie podwyżki są prawdopodobne. Pierwsze auta pojawią się na drogach w połowie bieżącego roku.