Renault Austral 2025. To nie będzie mały i dyskretny lifting. Co się zmieni?
Ten samochód trafił na drogi zaledwie dwa lata temu. Mimo to Francuzi już szykują duży lifting, który wniesie wiele zmian. Co zaoferuje nam Renault Austral 2025?
- Renault Austral wyjechało na drogi w 2022 roku
- W międzyczasie francuska marka zmieniła swój język stylistyczny
- Austral przejdzie duży lifting, który upodobni go do innych nowości marki
Ekspresowe zmiany często zaskakują. Tutaj też można być mocno zdziwionym, gdyż Francuzi już poprawiają stylistykę samochodu, który trafił na drogi dwa lata temu. Renault Austral 2025 mocno się zmieni, ale to nie powinno być zaskoczeniem.
Austral jest ostatnim modelem marki, który wykorzystał charakterystyczny język designu, stosowany od czasów modeli Megane i Talisman. Giles Vidal postawił na nową linię pasa przedniego i tylnego, w której zrezygnowano chociażby z charakterystycznego "noska" połączonego z logotypem.
Teraz Austral dołączy do nowszych samochodów marki. Stylistyka tego modelu upodobni się do SUV-a Rafale (konstrukcyjnie blisko spokrewnionego z Australem) i do elektrycznego Scenica.
Renault Austral 2025. Nowy pas przedni i tylny wyróżnią ten samochód
Nasi koledzy z portalu motor.es przyłapali ten samochód podczas testów w Sierra Nevada w Hiszpanii. Choć maskowanie jeszcze dość skutecznie ukrywa nowy wygląd tego modelu, to bez problemu można zobaczyć co się tutaj zmieni. Przede wszystkim Austral dostanie nowe światła przednie, z charakterystycznymi ledami (znanymi już ze wspomnianego wcześniej Scenica i Rafale, ale także z Caputra i Symbioza). Można więc śmiało założyć, że front będzie nieco bardziej agresywny wizualnie.
Z tyłu także nie zabraknie nowości. Choć tutaj widać raptem niewielki skrawek lampy, to od razu w oczy rzuca się nowa sygnatura świetlna. Potencjalnie całkowicie zmieni się kształt świateł - znikną tutaj wąskie ledowe części ciągnące się przez pokrywę bagażnika, a ich miejsce zajmą szersze lampy w stylu Symbioza.
Pod maską zobaczymy nowe silniki. Renault Austral 2025 dostanie jednostkę 1.2 TCe i hybrydę plug-in
Jednostki z rodziny 1.3 TCe powoli szykują się do emerytury. Ich miejsce ma zająć nowa 3-cylindrowa konstrukcja. Do tego ofertę uzupełni zapewne hybryda plug-in, która zadebiutowała już w modelu Rafale. Tu jednak może oferować napęd tylko na jedną oś i nieco niższą moc, aby nie wchodzić na podwórko droższego i wyżej pozycjonowanego modelu.
Oficjalna premiera nowego Australa powinna mieć miejsce na początku przyszłego roku.