Renault Clio RS 220 Trophy EDC - Adrenalina w standardzie
Jedną z nowości Renault zaprezentowanych podczas trwającego w Genewie salonu samochodowego jest Clio RS 220 Trophy - stojące na szczycie gamy tego modelu.
Przydomek Trophy zagości na Clio już po raz trzeci. Pierwsze wydanie pojawiło się w 2005 roku, tworząc tym samym całą rodzinę „Renówek” ukierunkowanych na ostrą, sportową jazdę. Nie inaczej jest w tym przypadku - Clio RS przeszło szereg zmian, dzięki którym szybka jazda będzie sprawiać jeszcze więcej przyjemności.
Na liście zmodyfikowanych elementów znajdziemy silnik, skrzynię biegów, układ kierowniczy i zawieszenie. Jednostka napędowa zyskała dodatkowe 20 koni mechanicznych i legitymuje się teraz mocą 220 KM. Podniesiono również moment obrotowy do poziomu 260 Nm. Dla poprawy przyspieszenia dodano funckję Torque Boost, zapewniającą dodatkowe 20 Nm przy pełnym otwarciu przepustnicy na czwartym i piątym biegu. W spokoju nie pozostawiono odcięcia, które podniesiono z poziomu 6,500 do 6,800 obr/min.
Wiele osób narzekało na ospałą pracę przekładni EDC zastosowanej w Clio RS. Z tego powodu dla wersji Trophy przygotowano nowe oprogramowanie, zapewniające o 40% szybszą zmianę przełożeń w trybie Normal i Sport, oraz o 50% w przypadku trybu Race. Co ciekawe ten ostatni zapewnia możliwość wyłącznie manualnej zmiany przełożeń, odłączając jednocześnie funkcję pełzania - typową dla „automatów”. Dopełnieniem zmian jest skrócony o 30% skok łopatek przy kierownicy, odpowiadających za manualną zmianę biegów. Nowy software skrzyni pozwala również na wcześniejsze redukcje, co jest szczególnie przydatne podczas intensywnej jazdy po torze lub krętych drogach.
Lepsze prowadzenie zapewnia dopracowane zawieszenie - obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Zastosowano także nowe amortyzatory oraz sztywniejsze sprężyny, redukując tym samym tendencje nadwozia do przechyłów i nurkowania. W nadkola wpasowano 18-calowe felgi obute w opony Michelin Pilot Super Sport. Układ kierowniczy zyskał zaś skrócone przełożenie, dzięki czemu prowadzenie Clio Trophy ma być jeszcze bardziej bezpośrednie.
Nadwozie przeszło jedynie kosmetyczne zmiany - w palecie kolorów pojawią się nowe odcienie, a na poszczególnych elementach pojawią się emblematy Trophy. We wnętrzu zaś znajdziemy wykończone skórą podgrzewane kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i pseudo-karbonowe elementy deski rozdzielczej. Opcjonalnie nabywcy mogą doposażyć auto w Monitor Telemetrii Renault Sport.
Renault Clio RS 220 Trophy trafi do europejskich salonów w czerwcu bieżącego roku.