Renault Clio także w wersji hybrydowej. Specyfikacja wygląda ciekawie

Największą gwiazdą stanowiska Renault w Genewie jest nowe Clio. Francuska marka oficjalnie zaprezentowała gamę jednostek napędowych, w tym wyczekiwaną hybrydę.

Nowe Renault Clio jest nie tylko efektowne wizualnie, ale także znacznie lepiej wyposażone i wykończone. Francuska marka postawiła na ewolucję stylistyki zewnętrznej i rewolucję we wnętrzu oraz pod maską. Zacznijmy od tego, co napędza ten samochód.

Clio E-Tech, czyli hybryda

Największą nowością w gamie Renault Clio będzie wersja E-Tech, czyli klasyczna hybryda. Połączy ona wolnossącą jednostkę 1.6 z dwoma elektrycznymi silnikami i baterią o pojemności 1,2 kWh. Według producenta ma to zapewnić bardzo niskie zużycie paliwa oraz wyjątkową responsywność na naciśnięcie gazu. Renault twierdzi, że w mieście Clio będzie w stanie jeździć przez 80% czasu w trybie elektrycznym. Ma to przynieść o 40% niższe zużycie paliwa w porównaniu z porównywalną benzynową wersją napędową.

Poza tym pod maską Clio znajdziemy jednostkę 1.0 SCe (wolnossącą), posiadającą 3 cylindry. Będzie ona oferowana w wariancie 65 i 75-konnym i połączona zostanie z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Półkę wyżej stanie nowa jednostka 1.0 TCe, która została opracowana w sojuszu z Nissanem i Mitsubishi. Generuje ona 100 KM i 160 Nm oraz spinana jest z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniową przekładnią X-Tronic CVT. Co ciekawe Renault zapowiedziało, że będzie w tym wariancie oferowało zasilanie gazem LPG.

Na szczycie oferty stanie wersja 1.3 TCe, czyli jednostka znana m.in. z Kadjara, Scenica, Megane, Qashqaia czy Klasy A. Oferować ona będzie 130 KM i 240 Nm. Standardowo połączona zostanie z 7-biegową przekładnią EDC - w tym przypadku manualna skrzynia biegów nie jest w planach.

Pod maską Renault Clio znajdą się też diesle, a w zasadzie diesel. Jest to jednostka 1.5 Blue dCi o mocy 85 KM (220 Nm) lub 115 KM (260 Nm). Tutaj standardem ma być 6-biegowa skrzynia biegów.

Atuty nowej konstrukcji

Poza tym na pokładzie Clio znajdziemy szereg nowych systemów. Dużą zmianą jest tutaj opcjonalny 9,3-calowy system multimedialny, oferujący szereg nowych użyteczności. Poza tym na liście opcji zagości ledowe oświetlenie, lane assist, system automatycznego parkowania, system półautonomicznej jazdy, aktywny tempomat oraz wiele innych układów zwiększających bezpieczeństwo.