Renault Espace 2023. Zapomnij o vanie, przyzwyczaj się do SUV-a
Renault Espace 2023 nie jest już vanem, nawet w lekko "uterenowionym" stylu. Nowa generacja tego auta to nic innego jak długi wariant modelu Austral. Taki ruch ze strony Francuzów był jednak ostatnią szansą na uratowanie tej kultowej nazwy.
Espace to legenda. Ten samochód przetarł szlak dla segmentu vanów, a przez lata był wzorem idealnego samochodu nie tylko dla rodziny. Przez lata takie samochody służyły też jako auta dla firm, do transportu gości, a nawet dyrekcji. Nikogo to nie dziwiło, gdyż Espace od samego początku oferował też bogate wyposażenie i mocne silniki. Teraz przyszedł jednak czas na całkowitą zmianę wizerunku - co było ostatnią deską ratunku dla tego auta. Renault Espace 2023 to klasyczny SUV z większym bagażnikiem.
Renault Espace 2023. Austral plus dwa
Tak w skrócie można opisać ten samochód. Renault Austral jest tutaj bazą, z której zaczerpnięto niemal wszystko aż do słupka B. Stylistyka jest niemal identyczna, a największą różnicę stanowi dłuższy tył i wyżej poprowadzona linia dachu.
W efekcie nowy Espace jest aż o 14 cm krótszy od poprzednika. Przy okazji schudł też o 215 kilogramów, ale nie jest to wyczynem w momencie, w którym mówimy o mniejszym samochodzie.
Na brak przestrzeni w bagażniku narzekać nie można. W konfiguracji 7-osobowej mamy 159 litrów do wykorzystania. Standardowa 5-osobowa konfiguracja zapewnia 777 litrów pojemności bagażnika, zaś po złożeniu kanapy zyskujemy 1818 litrów. Do tego wszystkie schowki mają tutaj łączną pojemność 39 litrów.
Wyróżnikiem tego samochodu jest też przeszklony dach, który ma 1,37 metra długości i 84 cm szerokości. Zdecydowanie nie chcecie go uszkodzić, bo naprawa będzie bardzo droga.
Wnętrze jest na szczęście w miarę przemyślane
Tylne fotele przesuwają się w zakresie 22 centymetrów. Odsuwając je maksymalnie do tyłu zyskujemy 321 mm przestrzeni na nogi. Trzeci rząd można traktować awaryjnie, gdyż nie jest tak przestronny jak w poprzednikach. Dzieci jednak nie powinny narzekać.
Renault Espace 2023. Problemem mogą być jednostki napędowe
Początkowo Espace dostanie tylko jedną jednostkę napędową. W dużym SUV-ie dla siedmiu osób pojawi się silnik 1.2 o mocy 199 KM. To nowa hybryda marki, tak zwana "samoładująca". Mały akumulator o pojemności 2 kWh pozwala na jazdę na samym prądzie w ograniczonym zakresie dystansu.
Do oferty dołączą także silniki 1.3 TCe o mocy 130 i 156 KM. Diesli niestety tutaj nie zobaczycie - Renault pożegnało je na dobre.
Atutem nowego Espace'a będzie system skrętnej tylnej osi. Dzięki jego obecności zwrotność jest na poziomie Clio, ze średnicą zawracania wynoszącą 10,4 metra. Możecie także liczyć na całkiem niezłe właściwości jezdne.