Renault Estafette to francuski pracownik miesiąca. Zrobili go bardziej żółtym

Oto francuski dostawczak przyszłości. Nazywa się Renault Estafette i nazwę czerpie z historii marki. Do tego jest bardzo przemyślany i ma w sobie ślad po... Volvo.

  • Renault Estafette to pierwszy prototyp z gamy Flexis, stworzonej przy współpracy Renault, Volvo Group i CMA Group
  • To zapowiedź nowej gamy modeli
  • Platforma FlexEVan ma być rewolucją w gamie aut użytkowych

Francuzi stawiają na samochody do pracy. Jedną z gwiazd targów IAA w Hanowerze było studyjne Renault Estafette, które zapowiada nową gamę modelową.

Idea jest tutaj prosta - zmaksymalizować przestrzeń ładunkową, zachować skromne wymiary i zapewnić odpowiednią wydajność. Taki pojazd ma być idealnym rozwiązaniem dla transportu "ostatniej mili", czyli dostawców działających w ścisłych centrach miast. Kurierzy także nie mieliby tutaj na co narzekać.

Renault Estafette ciekawie wygląda i nie rozczarowuje możliwościami

To samochód o wymiarach porównywalnych z długim Renault Kangoo, ale oferujący przestrzeń na poziomie Trafica L1H2. Jego średnica zawracania wynosi 10 metrów, a wysokość na poziomie 2,59 metra ma umożliwić stanie w kabinie.

Nie jest to więc samochód, który wjedzie do garaży, czy zmieści się w przesmykach. Tu jednak kluczowa jest inna cecha - możliwość wygodnej pracy, przemieszczania się między kabiną a paką, a także komfortowe sortowanie przedmiotów. W kabinie, bardzo żółtej, jest szereg schowków i półek na przedmioty przydatne w pracy. Nie brakuje też multimediów ułatwiających codzienne działanie (nawigacja optymalizuje czas pracy).

Renault Estafette 2024

Kluczowa jest tutaj architektura SDV - Software Defined Vehicle. Co to oznacza? Mówimy tutaj o oprogramowaniu grupy Ampere, które działa w chmurze i daje dostęp do szeregu funkcjonalności. Dzięki niemu firma ma mieć lepszy wgląd w wykorzystanie auta. Do tego umożliwi ono przystosowanie samochodu do konkretnych zadań. Jednocześnie SDV ma uczyć się użycia auta, aby dopasowywać działanie napędu i zmniejszać zużycie energii na wybranych odcinkach.

Póki co to tylko koncept, ale...

Renault poważnie podchodzi do projektu Estafette i widzi w nim przyszłość. Francuzi chcą wzmocnić swoją pozycję w segmencie pojazdów użytkowych, tworząc cały nowy segment zaawansowanych technicznie pojazdów. Czy będzie to strzał w dziesiątkę? Zobaczymy - grupa Flexis ma ambitne cele i ogromny apetyt na sukces.