Renault Kadjar Coupe jest na tapecie. Usportowiona wersja ma sens?

Czy każdy producent musi wyraźnie rozszerzać ofertę SUV-ów? Na to wygląda. Renault Kadjar Coupe jest mocno rozważane przez Francuzów. Oto jak może wyglądać.

Renault wchodzi teraz w bardzo trudny okres. Nowy plan przedstawiony przez szefa marki, Lucę de Meo, jest już powoli wdrażany w życie. Wnosi on wiele zmian, w tym ograniczenie produkcji, skupienie się na nowych modelach (i elektryfikacji), oraz na podniesieniu jakości produktu. Ta rola będzie należała do kluczowych aut w gamie, takich jak Megane i Kadjar. To one zaczynają grać pierwszy skrzypce i muszą pociągnąć całą markę we właściwym kierunku. Wszystko wskazuje też na to, że to właśnie SUV będzie tutaj gwiazdą programu, a w planach jest nawet jego usportowiona wersja - Renault Kadjar Coupe.

Czas minivanów już się skończył, a Renault Arkana czy Renault Kadjar Coupe to idealne przykłady

Kiedy ostatnio widzieliście najnowszą generację Scenica na ulicy? Podejrzewam, że na ulicach częściej spotykacie Porsche lub nawet Ferrari, niż właśnie tego minivana. Klienci odwrócili się od takich pojazdów. Owszem, Renault strzeliło sobie w stopę zmieniając charakter tego samochodu i stawiając na mniej praktyczne wnętrze, ale mimo to w Scenicu jest sporo zalet. Jak widać są one jednak niewystarczające, gdyż klienci marki mówią jasno - chcemy SUV-ów.

Dlatego dostali Arkanę, która wkleja się gdzieś pomiędzy Megane, Captura i Kadjara, a niebawem dostaną kolejne wcielenie tego ostatniego auta. I to ono budzi najwięcej emocji.

Kompaktowy SUV jest teraz czymś absolutnie niezbędnym. Nowe Renault Kadjar już wyjechało na drogi z dużą ilością maskowania na sobie, czyli jego premiera zbliża się wielkimi krokami. Wizję wersji coupe przygotował dla Was portal motor.es.

Renault Kadjar Coupe Renault Kadjar Coupe

Będzie to model mocno spokrewniony z Nissanem Qashqaiem. Bazą jest platforma CMF-C, a pod maską znajdzie się cały przekrój jednostek benzynowych ze stajni Renault. Mowa o wspieranych miękką hybrydą konstrukcjach 1.3 TCe. Do tego zapewnie dołączy hybryda plug-in E-TECH (oferująca 160 KM) i diesel 1.5 dCi. Na mocniejsze warianty silnika wysokoprężnego raczej nie mamy co liczyć. Francuzi nie będą rozwijać nowej generacji takich jednostek, a skupią się na dopracowywaniu obecnie stosowanych. A wśród nich to właśnie 1.5 wypada najlepiej i oferuje idealny kompromis pomiędzy osiągami i czystością.

Czy Renault Kadjar Coupe jest potrzebne?

Oczywiście. Dywersyfikacja gamy i oferowanie kilku wariantów jednego SUV-a jest dla klientów czymś bardzo atrakcyjnym. Arkana stanowi swego rodzaju pomost i "wprowadzenie" dla oferty takich pojazdów w gamie Renault. Kadjar Coupe ma tutaj spore szanse na przyciągnięcie do salonów tych, którzy oczekują bardziej charakternego nadwozia w swoim samochodzie.

Premiera standardowego wariantu obędzie się już jesienią. Wariant Coupe jest wciąż na stołach kreślarskich i jeszcze nie dostał zielonego światła. Nie zdziwi nas jednak szybkie wdrożenie tego modelu.