Renault-Nissan i Mercedes przedstawiają nowy silnik 1.3 turbo
Nowa jednostka będzie dostepna w trzech wariantach mocy. Zadebiutuje pod maską modeli Scenic i Grand Scenic.
Nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Najsłabsza będzie miała 115 KM (w Renault będzie nosić oznaczenie TCe 115) i będzie ją można zestawić wyłącznie ze skrzynią ręczną. Mocniejsze odmiany TCe 140 i 160 będą mogły współpracować również ze skrzynią automatyczną EDC.
W porównaniu z poprzednikiem, czyli jednostką 1.2 Energy TCe nowa jednostka ma oferować więcej momentu obrotowego "na dole" i bardziej liniowy jego przyrost, co poprawi komfort jazdy i dynamikę w średnim zakresie obrotów.
Takie rezultaty uzyskano m.in. przez zmniejszenie tarcia i poprawienie wymiany ciepła (w tym celu sięgnięto nawet po technologie z Nissana GT-R). Zwiększono także ciśnienie wtrysku oraz ulepszono konstrukcję komory spalania.
W porównaniu ze 130-konnym 1.2 Energy TCe, nowy silnik 1.3 turbo o mocy 140 KM oferuje aż 35 NM więcej w zakresie 1500-3500 obrotów na minutę.
Pierwszymi modelami, w których zadebiutuje nowy motor będą Scenic i Grand Scenic. Później zobaczymy go także w innych Renault, Nissanach oraz niektórych Mercedesach.
Wzrost pojemności w stosunku do poprzednika, czyli jednostki 1.2 TCe wpisuje się w spotykany ostanio trend nazywany czasem w przeciwwadze do downsizingu upsizingiem lub - celniej - rightsizingiem, czyli poszukiwaniem optymalnej pojemności skokowej dla danych typów silników. Czasem wiąże się to z tym, że nowe generacje jednostek napędowych są nieco powiększone względem poprzednich.