Renault prezentuje nowe Kangoo i odświeżoną gamę aut użytkowych
Jeśli myśleliście, że Renault zapomniało o swoich samochodach użytkowych, to jesteście w błędzie.
Podczas dzisiejszej konferencji Renault nie tylko zaprezentowało odświeżonego Mastera i Trafica, ale przede wszystkim pokazało zapowiedź wyczekiwanego Kangoo. Użytkowe samochody tej francuskiej marki wciąż należą do jednych z najpopularniejszych na rynku. Cenione są nie tylko za praktyczność i użyteczność, ale przede wszystkim za wytrzymałość - wbrew obiegowej opinii te auta potrafią pokonać miliony kilometrów.
Nowe Renault Master - bardziej "osobowe"
Na pierwszy ogień przy liftingu użytkowych Renault poszedł Master. Ten duży samochód dostawczy zyskał nie tylko nową aparycję, ale także całkowicie zmodyfikowane wnętrze. Z zewnątrz Mastera upodobniono do osobowych samochodów Renault - głównie za sprawą nowych świateł oraz charakterystycznie uformowanych świateł LED. W środku znajdziemy z kolei delikatnie przeprojektowaną deskę rozdzielczą, która kryje ekran systemu multimedialnego (lub proste radio w podstawowych wariantach). Zmieniono też zestaw zegarów, dorzucono ładowarkę indukcyjną dla telefonów komórkowych oraz praktyczne stoliki oraz schowki, które zwiększają komfort codziennego użytkowania takiego samochodu. Wśród nowych systemów bezpieczeństwa warto wymienić Rear-View Assist (kamera monitorująca ruch za autem), Side Wind Assist (system kompensujący przesunięcie auta związane z bocznymi podmuchami wiatru, aktywuje się powyżej 70 km/h i jest w stanie skorygować do 50% przesunięcia auta względem toru jazdy podczas bardzo silnego wiatru) oraz Blind Spot Assist (czujniki monitorujące martwą strefę).
Poza tym Renault odświeżyło także gamę jednostek napędowych, dodając topowy, 180-konny silnik wysokoprężny. Wszystkie jednostki są oczywiście zgodne z normą EURO 6d-TEMP. W zależności od wyboru motory łączone są z 6-biegową manualną skrzynią biegów bądź 6-biegową zautomatyzowaną przekładnią. Nowością z kolei jest Master Z.E., czyli elektryczna wersja użytkowego Renault. Samochód ten korzysta z 75-konnego silnika i baterii o pojemności 33 kWh, co powinno zapewnić do 120 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Renault Master Z.E. oferowane będzie w sześciu wersjach, różniących się długością nadwozia i wysokością dachu. W zależności od wariantu przestrzeń użytkowa ma od 6 do 13 m2.
Renault Trafic - teraz nowocześniejsze
Kolejną nowością jest zmodyfikowane Renault Trafic. Tutaj zmiany wizualne są nieco delikatniejsze, choć wciąż widoczne. Przednie lampy uzupełniono charakterystycznymi światłami LED, które zintegrowano w ich strukturze. Oczywiście swoją formą nawiązują one do aut osobowych tej marki. Odświeżono tutaj także wnętrze, które to otrzymało nieco estetyczniejszą formę deski rozdzielczej oraz bogatsze wyposażenie seryjne oraz opcjonalne. Wzorem Mastera dorzucono tutaj także wiele rozwiązań z zakresu komfortu, takich jak otwierany stolik czy większe schowki.
Pod maską znajdziemy także nowe jednostki napędowe. Gamę silników 1.6 Biturbo porzucono na rzecz dwulitrowych diesli z rodziny Renault-Nissan, oferujących od 120 do 170 KM.
Nowe Renault Kangoo - zapowiedź wyczekiwanej zmiany
Aktualne Renault Kangoo oferowane jest na rynku od 2008 roku, czyli już 11 lat. Przez ten czas konkurencja nieco uciekła tej marce, a zwłaszcza wrogowie z francuskiego podwórka, czyli Citroen i Peugeot. Niebawem Renault zaprezentuje jednak odpowiedź na Partnera/Riftera i Berlingo. Podczas pokazu nowej gamy Renault PRO+ pokazano także zapowiedź nowego Kangoo, które w wersji produkcyjnej poznamy w nieodległej przyszłości. Samochód ten wyróżniać będzie atrakcyjna stylistyka, mocno nawiązująca do osobowej gamy modelowej. Renault obiecuje, że nowe Renault Kangoo będzie nie tylko nowoczesne i bogato wyposażone, ale przede wszystkim bardzo praktyczne i użyteczne. W ofercie nie zabraknie również efektywnej wersji elektrycznej oraz najprawdopodobniej hybrydowej.
Alaskan, czyli pickup (nie)znany
Przy okazji prezentacji nowych aut pokazano także delikatnie odświeżonego Alaskana. Ten model Renault to bliźniak Nissana Navary i po części także Mercedesa Klasy X. Pickup Renault oferowany jest jednak jedynie na wybranych rynkach, przez co ciężko go spotkać na ulicach. Co tu się zmieniło? Poza delikatnie zmienioną stylistyką wprowadzono drobne poprawki w silnikach oraz układzie napędowym, które mają zwiększyć oszczędność oraz użyteczność tego pojazdu.