Renault Trafic Formula Edition - "sportowy" bus dla Australii
Do australijskich klientów nie trafił jeszcze Trafic po modernizacji, za to Renault wprowadziło tam wersję Formula Edition, inspirowaną sportowymi samochodami marki.
Trafica w wersji Formula Edition rozpoznamy po lakierze (biały lub Storm Grey) z czerwonym paskiem "w stylu Formuły 1". Oprócz tego dostawczak dostał czerwone obramowanie atrapy chłodnicy, nowy zderzak w kolorze nadwozia z czerwonymi wstawkami i zamontowane w nim światła do jazdy dziennej. W kolorze nadwozia jest także tylny słupek w okolicy świateł, który zazwyczaj jest czarnym plastikiem. Pojawiły się też siedemnastocalowe felgi Cycladew kolorze czarnym.
W środku doszła materiałowa tapicerka Java, podgrzewane siedzenie kierowcy, dedykowane dywaniki i "deska rozdzielcza premium" - czyli ta znana np. z modeli Spaceclass. Ma chromowane i fortepianowo-czarne wstawki, dodatkowy schowek w podszybiu, skórzaną kierownicę i wykończony skórą i chromem drążek zmiany biegów. Silnik uruchamiany jest guzikiem, jest też system bezkluczykowy, ledowe oświetlenie wnętrza i klimatyzacja.
Renault Trafic Formula Edition dostępny jest w krótkiej i długiej wersji nadwoziowej z jednym silnikiem - dieslem 1.6 biturbo o mocy 145 KM i 340 Nm. Co ciekawe, wg materiałów prasowych, sześciobiegowa przekładnia manualna jest wspólna z Renault Megane R.S. - nie wiemy tylko, czy oznacza to, że Trafic dostał skrzynię z hothatcha Renault, czy w R.S. mamy skrzynię z dostawczego modelu.