Rodzinny SUV z hybrydą, która jest pogromcą elektryków. BYD Sealion 8 może rozdawać karty

Do setki rozpędza się w mniej niż 5 sekund, ładuje się z gniazdka, ale prądu aż tak nie potrzebuje. Na jednym ładowaniu pokona około 150 kilometrów, a łączny zasięg to 1200 kilometrów. BYD Sealion 8 może być królem wśród dużych SUV-ów. Właśnie debiutuje na rynku.

Tempo, w którym ta chińska marka rozwija swoją gamę, jest wręcz niewiarygodne. Nawet w Polsce, gdzie tak naprawdę dopiero stawia pierwsze większe kroki, oferta poszerza się w zasadzie z miesiąca na miesiąc. Wśród nowości, które mogą pojawić się w salonach, jest BYD Sealion 8, znany także jako Tang L.

Ten model, z perspektywy polskiego rynku, może być bardzo atrakcyjną ofertą. Przede wszystkim ma wydajny napęd hybrydowy, a do tego oferuje 7 miejsc. Z dobrze skalkulowaną ceną ma szansę na przyciągniecie do salonów szerokiego grona osób.

BYD Sealion 8 ma ponad 5 metrów długości i hybrydę, która zapewnia 1200 kilometrów zasięgu

Sealion 8, znany także jako Tang L, ma 5040 mm długości, 1996 mm szerokości i aż 1970 mm wysokości. Rozstaw osi to 2950 mm. Tym samym można go zestawić między innymi z Mazdą CX-80, do której najbliżej mu pod kątem gabarytów.

Chińczykom przyświecała tutaj jednak zupełnie inna koncepcja napędu. O ile Mazda stawia na silniki montowane wzdłużnie, a pierwsze skrzypce gra 6-cylindrowy diesel, o tyle BYD oferuje tutaj wydajną hybrydę plug-in DM-i.

W podstawowym wydaniu jest to kombinacja silnika 1.5 Turbo (150 KM) i 272-konnej jednostki elektrycznej, która współpracuje z baterią o pojemności 19 kWh. Moc trafia tylko na przednie koła, a sprint do setki zajmuje 8,6 sekundy.

BYD Sealion 8 DM-i 2025

Mocniejsza wersja DM-p (Performance) ma dodatkowy silnik elektryczny z tyłu, oferujący 141 kW (192 KM) i 360 Nm momentu obrotowego. Tutaj debiutuje też wielki, bo oferujący aż 35,6 kWh pojemności akumulator. Osiągi są imponujące, gdyż setka na zegarach pojawi się w 4,9 sekundy.

Mówimy wciąż o 7-osobowym SUV-ie, który w mocniejszym wydaniu ma pokonywać bez problemu do 1200 kilometrów na tankowaniu i ładowaniu. Specyfika działania hybrydy plug-in sprawia, że auto bardzo często wykorzystuje energię elektryczną i doładowuje się w czasie jazdy w bardzo rozsądny sposób.

Ciekawostką jest fakt, że BYD Sealion 8 oferuje też ładowanie prądem stałym z mocą do 71 kW

Przy tak dużej baterii może to być cennym dodatkiem. Jest tutaj także funkcja V2L (6 kW), która czyni z tego auta mobilny powerbank.

Do tego jest to także udane wizualnie auto. Stylistyka nawiązuje do innych modeli BYD, ale za sprawą podzielonych świateł z przodu i ostrzejszych przetłoczeń wyróżnia się z tłumu. Wnętrze jest już mocno zbliżone do znanych nam modeli tej marki, aczkolwiek trudno to nazwać wadą.

Ciekawostką jest też fakt, że przy pięcioosobowej konfiguracji, przestrzeń ładunkowa ma zapewniać do 1950 litrów (licząc do dachu zapewne).

BYD w Europie stawia na hybrydy

Gama takich modeli ma poszerzyć się w ekspresowym tempie. Wśród aut, które zobaczymy na drogach, będzie między innymi BYD Seal 05 DM-i, czyli tańszy sedan, który może być ciekawą propozycją. Duży Sealion 8 jeszcze nie jest potwierdzony w Europie, niemniej tutaj także możemy liczyć na to, że uzupełni ofertę marki.