RUF sypie nowościami jak szalony. CTR3 Evo to bestia, R Spyder zmusi do jedzenia owadów

RUF przywiózł dużą lawetę do Kalifornii. CTR3 Evo to prawdziwa bestia na kołach, która wymaga doświadczonego kierowcy. R Spyder z kolei pozwoli cieszyć się wiatrem we włosach i owadami w zębach. Łączy je jedno - to samochody dla purystów, ceniących sobie świetne właściwości jezdne.

RUF tworzy wyjątkowe maszyny. CTR3 zadebiutował w 2007 roku, ale cały czas ewoluuje. To nie jest zwyczajny samochód - centralnie umiejscowiony silnik upakowano w szerokim nadwoziu, uzbrojonym w potężne spoilery. Nowa wersja zarzuca stylistykę Caymana i stawia na linię 911 997, a także wprowadza nowy tył.

Najważniejsze jest to, co RUF CTR3 EVO ma "za plecami". To 3,8-litrowy bokser, który generuje 800 KM i 900 Nm

Niemcy nie są wylewni, zresztą jak zawsze, w kwestii specyfikacji tego auta. Wiadomo, że poprawiono suchą miskę olejową, dodano nowy wtrysk bezpośredni i zmienne fazy rozrządu. Osiągi pozostają jednak tajemnicą. Pewne jest jednak to, że setka pojawi się na zegarach w mniej niż 3,2 sekundy, gdyż tyle potrzebowała starsza wersja Clubsport.

RUF CTR3 EVO 2023

Poprawiona aerodynamika przełoży się także na lepsze właściwości jezdne. Na przykład tył przyozdobił spoiler, który sam ustawia się w odpowiedni sposób w zależności od prędkości. Efekt? Znacznie większa siła docisku i lepsze prowadzenie.

Zmodyfikowano tutaj także zawieszenie multilink, w którym amortyzatory zamontowano poprzecznie. Posiadają one też pełną regulację, dzięki czemu ustawienia amortyzacji można dopasować do konkretnych wymagań.

Na drugim końcu jest RUF R Spyder. Bazą jest tutaj Porsche 911.2

Oczywiście połączono tutaj wszystko to, co najlepsze. Brak dachu i przedniej szyby (pozostała jedynie owiewka) tworzy unikalny klimat, a specjalne wzmocnienie pomiędzy fotelami zapewnia sztywność nadwozia. Smakowitym detalem jest także "ducktail" na pokrywie silnika.

RUF R Spyder

Sercem RUF-a R Spyder jest silnik 4.0 B6, który generuje bliżej nieokreśloną moc. Wiadomo jedynie, że znajdziemy tutaj skrzynię manualną i napęd na tylną oś.

RUF CTR3 Evo i R Spyder to oczywiście ściśle limitowane auta. Manufaktura z Pfaffenhausen nie podaje zakładanej liczby egzemplarzy, ani też cen tych aut. EVO podaje, że CTR3 EVO kosztuje około 725 000 dolarów. R Spyder z pewnością jest nieco tańszy, ale także solidnie "wyczyści" portfel kupującego.

Niemcy stawiają na wysoki standard produkcji. Każde auto budowane jest ręcznie, a stylistyka i kolorystyka są dopasowywane do oczekiwań klienta.