RUF sypie nowościami jak szalony. CTR3 Evo to bestia, R Spyder zmusi do jedzenia owadów
RUF przywiózł dużą lawetę do Kalifornii. CTR3 Evo to prawdziwa bestia na kołach, która wymaga doświadczonego kierowcy. R Spyder z kolei pozwoli cieszyć się wiatrem we włosach i owadami w zębach. Łączy je jedno - to samochody dla purystów, ceniących sobie świetne właściwości jezdne.
RUF tworzy wyjątkowe maszyny. CTR3 zadebiutował w 2007 roku, ale cały czas ewoluuje. To nie jest zwyczajny samochód - centralnie umiejscowiony silnik upakowano w szerokim nadwoziu, uzbrojonym w potężne spoilery. Nowa wersja zarzuca stylistykę Caymana i stawia na linię 911 997, a także wprowadza nowy tył.
Najważniejsze jest to, co RUF CTR3 EVO ma "za plecami". To 3,8-litrowy bokser, który generuje 800 KM i 900 Nm
Niemcy nie są wylewni, zresztą jak zawsze, w kwestii specyfikacji tego auta. Wiadomo, że poprawiono suchą miskę olejową, dodano nowy wtrysk bezpośredni i zmienne fazy rozrządu. Osiągi pozostają jednak tajemnicą. Pewne jest jednak to, że setka pojawi się na zegarach w mniej niż 3,2 sekundy, gdyż tyle potrzebowała starsza wersja Clubsport.
Poprawiona aerodynamika przełoży się także na lepsze właściwości jezdne. Na przykład tył przyozdobił spoiler, który sam ustawia się w odpowiedni sposób w zależności od prędkości. Efekt? Znacznie większa siła docisku i lepsze prowadzenie.
Zmodyfikowano tutaj także zawieszenie multilink, w którym amortyzatory zamontowano poprzecznie. Posiadają one też pełną regulację, dzięki czemu ustawienia amortyzacji można dopasować do konkretnych wymagań.
Na drugim końcu jest RUF R Spyder. Bazą jest tutaj Porsche 911.2
Oczywiście połączono tutaj wszystko to, co najlepsze. Brak dachu i przedniej szyby (pozostała jedynie owiewka) tworzy unikalny klimat, a specjalne wzmocnienie pomiędzy fotelami zapewnia sztywność nadwozia. Smakowitym detalem jest także "ducktail" na pokrywie silnika.
Sercem RUF-a R Spyder jest silnik 4.0 B6, który generuje bliżej nieokreśloną moc. Wiadomo jedynie, że znajdziemy tutaj skrzynię manualną i napęd na tylną oś.
RUF CTR3 Evo i R Spyder to oczywiście ściśle limitowane auta. Manufaktura z Pfaffenhausen nie podaje zakładanej liczby egzemplarzy, ani też cen tych aut. EVO podaje, że CTR3 EVO kosztuje około 725 000 dolarów. R Spyder z pewnością jest nieco tańszy, ale także solidnie "wyczyści" portfel kupującego.
Niemcy stawiają na wysoki standard produkcji. Każde auto budowane jest ręcznie, a stylistyka i kolorystyka są dopasowywane do oczekiwań klienta.