Nowy Singer Carrera Coupe to Porsche 964, ale ma... wymienny tył. Co za ekstrawagancja
Singer Carrera Coupe. Prosta nazwa, ale wcale nie prosty samochód. Kolejna kreacja Singera jak zwykle budzi emocje. Ma wymienny tył, nietypowe światła i wyjątkowy silnik.
Porsche 911 Carrera Coupe Reimagined by Singer. To jest pełna nazwa tego samochodu. Singer Carrera Coupe to najnowsza kreacja kalifornijskiej firmy, i jak zwykle budzi olbrzymie zainteresowanie miłośników Porsche. Horrendalnie drogie auta to majstersztyk modyfikacji marki z Zuffenhausen. Co nowego zaproponowała nam firma tym razem. Poza tym, że Carrera Coupe może mieć dwa różne tyły auta.
Samochód bazuje na modelu 964, a w założeniu ma być hołdem dla Carrery Super Sport z szerokim nadwoziem, z lat 80.
Singer Carrera Coupe ma wolnossące 4.0 zbudowane z Cosworthem
Singer korzysta w tym aucie z doświadczeń nabytych przy doładowanym modelu DLS, ale tu zastosowano wolnossący silnik.
Czterolitrowy bokser powstał we współpracy ze Cosworthem i jest dość nietypowy. Oczywiście, jest chłodzony powietrzem, ale czterozaworowe głowice korzystają z wodnego chłodzenia. Po raz pierwszy zastosowano też zamienne fazy rozrządu. Efektem jest 426 KM osiągane przy 8 000 obr./min. Na tylną oś trafia przez sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Skrzynia może mieć "otwarty" mechanizm zmiany biegów, podobnie jak w modelu DLS.
Singer Carrera Coupe powstanie w ilości 100 sztuk, które bazują na 964 późnych serii. Każdy z samochodów będzie rozebrany do ostatniej śrubki i przebudowany oraz wzmocniony przy użyciu technologii, które pochodzą ze stajni Red Bull Advanced Technologies.
Wśród opcji znajdują się jeszcze dwie ciekawe - to światła do jazdy dziennej... podnoszone z maski. Klasyczne "pop-upy" umieszczone pomiędzy wyniesionymi błotnikami 911-ki nadają autu zupełnie nowego charakteru. Zwłaszcza, że można je zabudować w dość klasycznym nadwoziu.
Choć ten samochód to "widebody", z mocno poszerzonymi tylnymi nadkolami, można go skonfigurować dość elegancko. Opcją jest skrzydło znane z 911 Turbo, ale wolnossąca Carrera Coupe może występować w wersji bez tego monstrualnego parapetu. Zamiast tego samochód dostaje klasyczny, podnoszony spoiler, taki jak w seryjnym modelu.
No chyba, że nie mogą się zdecydować. Klienci mogą wybrać opcję "chcę wszystko" i wyjść od producenta z dwoma tyłami. W każdej chwili można je podmienić.
Dwa samochody, które pokazano na zdjęciach, są już kreacjami dla klientów. Pomarańczowa sztuka, która bardziej przypomina 911 Turbo ma być używana na torze. Miętowa ma cudowne sztruksowe wnętrze i zdecydowanie bardziej drogowy charakter. Na zdjęciach możemy też zobaczyć właśnie dodatkowy spoiler i zderzak na podmiankę.
Ile kosztuje nowy Singer Carrera Coupe? Tego nie wiemy, ale tanio nie będzie. Auta z tej firmy potrafią osiągać zawrotne ceny. Więcej dowiemy się pewnie w sierpniu, podczas Monterey Car Week.