Skrzynia PDK w Porsche 911 993 z oryginalnym silnikiem? Tak, to możliwe. I ma sens!
Wolnossący silnik chłodzony powietrzem w Porsche 911 993 łączył się tylko z manualną skrzynią biegów i z prostym Tiptronikiem. Teraz jednak można dać mu nowe życie. Holenderska firma połączyła klasyczną jednostkę napędową ze skrzynią PDK - i jest to świetny zestaw, który całkowicie zmienia charakter tego auta.
To, co najlepsze z obydwu światów, ukryte pod jednym nadwoziem. Tak w skrócie można opisać Porsche 911 993, które po modyfikacjach w holenderskiej firmie KCPerformance może mieć dwusprzęgłową skrzynię PDK. To jedna z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku, cechująca się wytrzymałością i szybkością działania. Jak ją spięto z prostym wolnossącym silnikiem chłodzonym powietrzem?
To proste - opracowano tutaj szereg unikalnych rozwiązań. Do tego pozwalają one na doposażenie tego auta w nowe systemy, niedostępne w standardowym 911 993.
Porsche 911 993 ze skrzynią PDK to droga zabawa, ale dla fanów marki z grubym portfelem może być genialnym pomysłem
Wolnossące silniki chłodzone powietrzem oferowały wyjątkową charakterystykę, której próżno szukać w późniejszych autach marki. Skrzynia PDK daje z kolei niesamowitą szybkość zmian biegów, a także większą rozpiętość przełożeń. To brzmi więc jak naprawdę intrygujący zestaw, który może przynieść wiele dobrego kierowcy.
Aby połączyć ze sobą rozwiązania z dwóch okresów, KCPerformance opracowało szereg elementów, dzięki którym da się to zgrać w jedną sprawnie działającą całość. Przede wszystkim konieczne było opracowanie adaptera do połączenia skrzyni biegów i silnika.
To jednak dopiero rozgrzewka. Kolejnym krokiem było opracowanie elektronicznie sterowanej przepustnicy, nowego koła zamachowego i czujnika położenia wału. KCPerformance przez lata specjalizowało się w przekładaniu skrzyni ZF 8HP do starszych modeli BMW. Finalnie więc w projekcie 911 993 z PDK wykorzystano garść elementów z katalogu marki z Monachium.
Finalny produkt ma wiele zalet. Przede wszystkim daje on nowe życie jednostce napędowej, wyciskając z niej więcej możliwości. Co więcej, nowa elektronika na pokładzie pozwala na instalację kontroli trakcji i ESP - czyli czegoś, co w Porsche 911 993 nie było w ogóle w ofercie.
KCPerformance twierdzi, że bez problemu dopasuje też skrzynię PDK do starszych modeli. W czasach, gdy restomody zyskują na popularności, ich oferta może być naprawdę atrakcyjna. Nie jest to oczywiście tania zabawa, gdyż cały zestaw wyceniono na 50 000 euro z robocizną. Niemniej dla fanów 911-ki i osób, które chcą jeździć unikalnym samochodem, będzie to ciekawa propozycja.