Sprawdziłem ile kosztuje nowe Audi Q5. Bazowa wersja to idealna flotówka
Dwa silniki i trzy wersje do wyboru w standardowym wydaniu, plus sportowy wariant jako wisienka na torcie. Audi Q5 2025 debiutuje w polskiej ofercie. Sprawdziłem ile kosztuje i co oferuje.
- Audi Q5 dostępne jest z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 204 KM i z dieslem 2.0 TDI oferującym tyle samo mocy
- Dla wymagających pozostaje wariant SQ5 z silnikiem 3.0 V6 pod maską
- Ceny startują od niecałych 225 000 złotych
Nowe Audi Q5 ujrzało światło dzienne już kilka tygodni temu, a teraz debiutuje w polskiej ofercie niemieckiej marki. To bardzo ważny dla tego producenta samochód. Rywalizuje on w najbardziej konkurencyjnym segmencie, gdzie Mercedes GLC i BMW X3 zawsze miały mocną pozycję. Audi też notuje tutaj rewelacyjne wyniki sprzedaży. W tym aucie pokładają więc ogromną nadzieję. Czy odniesie sukces? O tym przekonamy się za jakiś czas. Póki co możemy spojrzeć na cennik.
Nowe Audi Q5 kosztuje wyjściowo 224 000 złotych
W tej cenie dostaniemy wariant BASE i silnik 2.0 TFSI oferujący 204 KM. Moc trafia tutaj wyłącznie na przednie koła, za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej.
Pozostałe dwie opcje to wersja 2.0 TFSI 204 KM z napędem quattro, która kosztuje 234 000 złotych, lub diesel 2.0 TDI 204 KM quattro w cenie 247 600 złotych.
Tu dopiero zaczyna się zabawa z konfiguratorem. Do wyboru jest szereg pakietów, które zmieniają charakter tego samochodu. Najtańszy z nich, pakiet advanced, kosztuje 3590 złotych.
Atrakcyjny jest też pakiet promocyjny Comfort za 15 620 złotych, który dodaje szereg przydatnych elementów wyposażenia. Jest to:
- Audi phone box
- Współpraca z LTE dla Audi phone box
- Przednie siedzenia z elektryczną regulacją
- Aplikacje dekoracyjne ze szczotkowanego matowego aluminium w kolorze srebrnym
- Pakiet Interieur z siedzeniami sportowymi, kombinacja skóra/skóra ekologiczna w kolorze czarnym
- Szyby w przednich drzwiach z izolacją akustyczną
- Pakiet oświetlenia Ambiente plus
Pakiet promocyjny Technology, wyceniony na 19 480 złotych, dodaje z kolei:
- Pakiet MMI experience plus
- Audi Application Store i smartphone interface
- Reflektory LED plus
- Światła tylne LED pro
- Asystent świateł drogowych
- Adaptacyjny asystent prędkości
- Asystent parkowania plus
- Audi parking system plus z sygnalizacją odległości
- Kamera cofania
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane, oba lusterka automatycznie przyciemniane
- Lusterko wewnętrzne automatycznie przyciemniane
- Diody lusterkach zewnętrznych wyświetlające grafikę na podłożu
- 3-strefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna
Jest to jedna z opcji wartych rozważenia. Po pierwsze - w tym zestawie otrzymujemy wszystkie kluczowe elementy, które przydają się w codziennej eksploatacji. Po drugie - nie jest on tak drogi, jak inne pakiety technologiczne, a zawiera najważniejsze elementy.
Dla porównania pakiet Tech Pro kosztuje 42 560 złotych, a Tech Plus 31 790 złotych.
Dla fanów mocy jest Audi SQ5. Tutaj cena startuje z innego poziomu
Mowa o kwocie 368 200 złotych. Jest to naprawdę przyzwoita cena jak za samochód z 3-litrowym V6 pod maską, oferującym 367 KM. Mowa o silniku benzynowym, a nie wysokoprężnym, jak w poprzedniku.
Audi Q5 2025 wypada bardzo dobrze na tle swoich konkurentów
BMW X3 jest wyjściowo droższe o 26 000 złotych i oferuje tylko nieznacznie lepsze wyposażenie standardowe. Mercedes GLC też jest droższy - wyceniono go na 249 000 złotych w bazowym wydaniu, czyli o 1000 zł mniej niż X3, ale o 25 000 zł więcej od Q5.
Audi ma więc spore szanse na zdobycie sporego kawałka rynku - zwłaszcza flotowego, gdzie zawsze było mocne. Na pierwsze poważne wyniki trzeba poczekać do połowy przyszłego roku, aczkolwiek możecie być niemal pewni, że takie "gołe" Q5 będą popularnym widokiem na drogach.