Nowy SsangYong Actyon debiutuje w Polsce. Cena może być niespodzianką
Koreańczycy dopiero pochwalili się tym modelem, a już znamy jego polskie ceny. Ile kosztuje SsangYong Actyon 2025 i co oferuje?
- SsangYong Actyon to nowość w gamie tej marki
- Ten model jest pozycjonowany wyżej od Torresa
- Widać to nie tylko w wymiarach, ale i w cenie
- W Polsce oficjalnie też pojawia się nazwa "SsangYong by KGM"
Koreańska marka pod nowym zarządem stara się wzmocnić swoją pozycję na rynku. To nigdy nie był gracz z pierwszej ligi, ale wiernych klientów im nie brakuje. Teraz mają oni szerszy wybór. SsangYong Actyon 2025 debiutuje w polskiej ofercie - od razu w wielu wariantach. Ile kosztuje i co oferuje?
SsangYong Actyon 2025 wymaga wydania niecałych 160 000 złotych
Jest to dokładnie 159 900 złotych i mowa o bazowej wersji Joy. W standardzie dostajemy tutaj dobre wyposażenie, choć brak niektórych elementów może zaskakiwać. Nie uświadczycie na przykład czujników z przodu i garści popularnych systemów bezpieczeństwa. Te oferowane są od wersji Adventure. Ofertę zamyka zaś flagowy wariant Wild, wyposażony w zasadzie pod korek.
Do wyboru mamy tutaj jeden silnik, ale w trzech wariantach. Bazowe to kombinacja jednostki 1.5 T-GDI, generującej 163 KM i 280 Nm, z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Opcją jest 6-biegowy automat - niestety niezmiennie mowa tutaj o wolnym i starym Aisinie, którego czas już dawno minął. Na szczycie oferty stoi wersja z napędem na cztery koła i z blokadą międzyosiową.
Najdroższy wariant wymaga wydania 202 900 złotych, ale to nie koniec możliwości konfiguracyjnych. Na liście opcji jest lakier metalizowany (2900 zł) i dwukolorowe malowanie (dodatkowo 1000 zł). Tyle samo należy dopłacić za skórę i jasną podsufitkę. Mowa tutaj oczywiście o wersji Wild.
SsangYong Actyon 2025 - dane techniczne
Nowy koreański SUV mierzy 4740 mm długości i ma 2680 mm rozstawu osi. Szerokość to 1910 mm, a wysokość 1655-1670 mm (ta druga wartość tyczy się wersji z relingami). Actyon ma 194 mm prześwitu, co nie czyni go królem bezdroży, ale na szutrach powinien sobie poradzić. Zbiornik paliwa ma 50 litrów. Producent niestety wciąż nie może pochwalić się niskim zużyciem paliwa - średnio jest to ponad 9 litrów dla wersji AWD, co przy takim baku oznacza częste wizyty na stacjach.