SsangYong Actyon powraca. Nowe wcielenie wygląda zaskakująco dobrze!
Torres, także w elektrycznym wydaniu, przetarł szlak i pokazał nową stylistykę tej marki. Teraz przyszedł czas na kolejny krok. SsangYong Actyon 2025 wygląda niczym samochód z wyższej półki, a konstrukcyjnie korzysta ze sprawdzonych rozwiązań. Czy to będzie strzał w dziesiątkę?
- SsangYong Actyon powraca w nowym wydaniu
- To model konstrukcyjnie spokrewniony z Torresem, aczkolwiek stawiający na ciekawszą stylistykę
- Pod maską znajdziemy silnik spalinowy i napęd elektryczny
W Korei ta marka nosi już nazwę KGM (KG Mobility). W Europie i w wielu innych krajach wciąż występuje pod starym "imieniem". Ponad rok temu przejął ją nowy właściciel i od razu wziął się do pracy. Można śmiało powiedzieć, że są to zmiany na lepsze. SsangYong Actyon 2025 idealnie to pokazuje.
Koreańczycy zrozumieli, że kluczem do sukcesu nie jest przesadzony design. Ważny jest idealny balans pomiędzy nowoczesną stylistyką a sprawdzonymi rozwiązaniami. Tu właśnie wpisuje się Actyon, który czerpie z potencjału Torresa EVX.
SsangYong Actyon 2025. Nowy styl, sprawdzona konstrukcja
Nie jest tajemnicą, że ten samochód bazuje na konstrukcji modelu Torres, co nawet widać gołym okiem. Podobna sylwetka auta, a także niemal identycznie narysowana linia szyb, zdradzają pokrewieństwo pomiędzy tymi samochodami. Cała reszta prezentuje się jednak zupełnie inaczej.
Przede wszystkim nowy Actyon jest znacznie atrakcyjniejszy. Widać, że tutaj wzorem był Torres EVX, czyli elektryczny wariant tego samochodu. Zrezygnowano tutaj z wielu "zapożyczeń" wizualnych z innych marek, choć wciąż można odnieść wrażenie, że styliści spoglądali regularnie na Range Rovery.
Sylwetka robi tutaj dobre wrażenie. Wyraźnie zaakcentowane błotniki dodają masywności, a zgrabny pas przedni i tylny nie mają zbędnych ozdobników. Można śmiało powiedzieć, że SsangYong (lub KGM, jak kto woli) przyjęło wreszcie dobry kierunek rozwoju.
Pod maską znajdziemy silnik 1.5 Turbo
To jednostka, którą ta marka konsekwentnie wykorzystuje od kilku lat. Według nieoficjalnych informacji ta wciąż oferuje tutaj 163 KM. Drugą opcją w ofercie Actyona ma być napęd elektryczny. Tutaj również wszystko wskazuje na kalkę z Torresa EVX.
Oznacza to obecność baterii o pojemności 73,4 kWh i silnika oferującego 207 KM. Taki zestaw powinien zapewnić około 400-450 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.
Tajemnicą pozostaje fakt, czy SsangYong Actyon 2025 pojawi się w Europie
Na dobrą sprawę ten samochód to kalka z Torresa. Być może Koreańczycy traktują go jak bardzo zaawansowany lifting, który wyprze z rynku starszy model o kontrowersyjnej linii. Wcale by to mnie nie zdziwiło - utrzymywanie w ofercie trzech aut, de facto rywalizujących ze sobą, nie miałoby sensu.