Subaru Crosstrek 2023. Stare, ale nowe, z dziwnie znajomą twarzą

Subaru ma się całkiem nieźle i regularnie pokazuje nowe modele. Przed Wami kolejna premiera marki - Subaru Crosstrek 2023. To nic innego jak gruntownie odświeżone wydanie modelu XV, który na całym świecie przybierze nową nazwę.

Tak, Subaru żyje i cały czas prezentuje nowe modele. Oczywiście wiele z nich szerokim łukiem omija Europę. Nowy WRX nie pojawi się na naszej ziemi, podobnie jak i Levorg. Za to w drodze jest Subaru Crosstrek 2023, czyli odświeżone wydanie modelu XV.

Zmian tutaj jest naprawdę dużo - a największą z nich, obok stylistyki, jest nazwa. Używana w Japonii nazwa Crosstrek finalnie trafi na wszystkie rynki i wyprze dwuliterowe oznaczenie tego auta.

Subaru Crosstrek 2023 - nowe, ale dziwnie znajome

Przede wszystkim sporo kontrowersji może budzić stylistyka tego samochodu. Dlaczego? Otóż pas przedni został gruntownie zmodyfikowany i ostre krawędzie zamienił na lekkie krągłości.

Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że przywodzi on na myśl Infiniti Q30. Podobieństwa są tutaj niepodważalne. Zresztą oceńcie je sami.

Subaru Crosstrek 2023

Tył odświeżono już znacznie delikatniej, upodabniając go do Subaru Outback.

Subaru Crosstrek 2023

Dużo zmian zaszło w kabinie

Tutaj jedną z największych nowości jest system multimedialny z ekranem o przekątnej 11,6 cala. Ustawiony on jest wertykalnie i stanowi centrum obsługi wszystkich funkcji - od klimatyzacji, aż po rozrywkę.

Wymiary się nie zmieniły, ale nowe Subaru Crosstrek 2023 ma zmodyfikowaną konstrukcję

Platforma SGP została usztywniona i wzmocniona. Efekt? Lepsze właściwości jezdne i mniejsza liczba wibracji przenoszona do kabiny. Inżynierowie Subaru zadbali także o wygłuszenie, dzięki czemu samochód jest zdecydowanie cichszy.

Pod maską rewolucja nie zaszła. Sercem Crosstreka jest silnik typu bokser, oferujący dwa litry pojemności i około 150 koni mechanicznych mocy. Wyposażono go w technologię miękkiej hybrydy, co wpłynie na obniżenie zużycia paliwa.

Moc trafi na wszystkie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni Lineartronic, typowej dla Subaru. Posiada ona "wirtualne" przełożenia, dzięki czemu zachowuje się znacznie lepiej niż 90% skrzyni CVT na rynku.

Nowa generacja Crosstreka trafi do sprzedaży w Japonii na początku przyszłego roku. Dopiero kilka miesięcy później Subaru ruszy z oferowaniem tego auta w innych krajach, w tym w Europie. W Polsce model ten hitem z pewnością nie będzie, ale grono klientów wiernych marce bez wątpienia nie przejdzie obok niego obojętnie.