Subaru Crosstrek (XV) zyskuje wariant plug-in hybrid

Subaru po raz pierwszy brata się z elektryfikacją. Bestseller tej marki, czyli model Crosstrek (w Europie XV) zyskał wersję plug-in hybrid.

Zapowiadane od dawna Subaru wspierane prądem stało się rzeczywistością. Nie chodzi tutaj jednak o zwykłą hybrydę (taki system zadebiutował już nieco wcześniej), a o odmianę plug-in hybrid, czyli ładowaną z gniazdka i pozwalającą na przejechanie pewnego dystansu tylko na prądzie.

Subaru Crosstrek Plug-in Hybrid

Subaru Crosstrek (w Europie XV) zyskało bardzo ciekawy zestaw. Składa się on z dwulitrowej jednostki benzynowej typu bokser, przekładni automatycznej Lineartronic, napędu Symmetrical AWD oraz z dwóch silników elektrycznych, które połączono z baterią o pojemności 8,8 kWh. Jedna jednostka elektryczna odpowiedzialna jest za uruchamianie auta oraz funkcjonuje jako generator, druga zaś napędza samochód i doładowuje baterię poprzez rekuperację energii. Zestaw ten łącznie oferuje 150 KM mocy (o 4 KM mniej niż wersja stricte benzynowa), lecz zapewnia o sekundę lepszy sprint do setki. Subaru Crosstrek w trybie elektrycznym będzie mogło pokonać do 27 kilometrów z prędkością nie większą niż 104 km/h. Łączny zasięg tego auta ma wynosić 772 kilometry.

Subaru Crosstrek Plug-in Hybrid

Wizualnie Subaru Crosstrek wyróżnia się niebieskimi detalami, dodatkową klapką ukrywającą gniazdo oraz opcjonalnym lakierem Lagoon Blue Pearl. Ograniczona zostanie także pojemność bagażnika - bateria niestety zajmuje dość dużo miejsca. Ceny tego auta rozpoczynają się od 34 995 dolarów (około 132 000 zł). Kiedy poznamy wersję europejską? Tego jeszcze nie wiemy - można jednak obstawiać, że prezentacja odbędzie w pierwszym kwartale przyszłego roku. Póki co Subaru Crosstrek trafi tylko do USA i Japonii - oficjalny debiut odbędzie się podczas nadchodzących targów w Los Angeles.