Superhothatch - Renault Megane R.S. Trophy-R zyska ceramiczny układ hamulcowy

Hothatch nad hothatchami? Renault szykuje się do premiery nowego Megane R.S. Trophy-R, które ma być najlepszym autem tego typu na rynku.

Francuzi potrafią robić dobre hothatche. Nowa generacja Megane R.S., choć ma pewne wady, urzeka prowadzeniem i specyficznym charakterem. Już wersja Trophy podkręca charakter tego auta, zaś Trophy-R zapowiada się na jednego z najbardziej szalonych hothatchy na rynku. Przede wszystkim odmiana ta ma być dużo lżejsza i jeszcze mocniejsza od standardowego Trophy. Oznacza to, że moc przekroczy 300 KM, zaś "dieta" zapewne będzie dość radykalna. Niezamaskowany egzemplarz tego auta został już przyłapany na Nurburgringu podczas kręcenia filmu zapowiadającego premierę. Poza bardzo charakterystycznym malowaniem możemy tutaj zauważyć dodatkowy wlot na masce, inne felgi (zapewne bardzo lekkie) oraz wyraźniejszy tylny dyfuzor.

https://www.youtube.com/watch?v=xwEr2dbXrVM

Więcej ciekawostek spływa nieoficjalnymi kanałami. Wszystko wskazuje bowiem na to, że w Megane R.S. Trophy-R zastosowany będzie ceramiczny układ hamulcowy. Trudno powiedzieć, czy zostanie wprowadzony do standardowego wyposażenia, czy też stanie się opcją, ale jest to element, którego próżno szukać u większości konkurentów. Oznacza to też, że Francuzi bardzo poważnie podchodzą do tego modelu i zależy im na możliwie najlepszych właściwościach do torowej zabawy.

Renault Megane R.S. Trophy-R jest już niemal gotowe do premiery, tak więc debiutu tego auta można spodziewać się w przeciągu najbliższych tygodni. Wtedy też poznamy pełną specyfikację oraz wstępne ceny, które z pewnością będą zdecydowanie wyższe niż w standardowych wersjach R.S.