Suzuki EVX 2025. Zobaczcie jak wygląda pierwszy elektryk marki
Pierwszy masowy elektryczny model tej marki zbliża się wielkimi krokami. Suzuki EVX 2025 przechodzi intensywne testy, a premiera planowana jest na przyszły rok. Zobaczmy więc co kryje się pod kamuflażem i czego możemy spodziewać się po tym aucie.
Kiedy na początku tego roku zaprezentowano prototyp zapowiadający pierwszego elektryka Suzuki, nikt nie spodziewał się, że produkcyjna wersja pojawi się w tak krótkim czasie. Japończycy podkręcili tempo i szybko usiedli do pracy nad swoim nowym crossoverem. Suzuki EVX 2025 przechodzi obecnie intensywne testy w Europie, a nasi koledzy z motor.es "zdjęli" z niego kamuflaż, aby pokazać finalną stylistykę. Oto czego możemy spodziewać się po tym aucie.
Suzuki EVX 2025. Auto z pogranicza segmentu B i C, ale wyposażone w wydajny napęd
Zaprezentowany w tym roku prototyp zapowiedział stylistykę auta, którą widać w samochodach testowych. Co prawda szereg elementów wciąż jest w wersji tymczasowej, gdyż na przykład nie zobaczycie tutaj finalnych lamp.
Od czego jest jednak Photoshop - dzięki niemu możemy spojrzeć na "produkcyjną" wersję tego auta. Ta raczej nie powinna mocno różnić się od zaprezentowanej wizji.
Suzuki EVX 2025
Elektryczne Suzuki korzysta z nowej platformy, w której maksymalnie zwiększono rozstaw osi. Pomiędzy kołami ulokowano akumulator o pojemności 60 kWh. Zasięg powinien sięgać 450 kilometrów na jednym ładowaniu.
Japończycy wspominają też o kilku wariantach napędu. Standardowo moc trafi na przednie koła ale wersja AllGrip ma zapewnić dwie jednostki przekazujące moc na obie osie.
Jakie wymiary ma nowe Suzuki EVX 2025?
Przy wymiarach na poziomie 4,3 metra długości i 1,8 metra szerokości możemy tutaj mówić o samochodzie z pogranicza segmentu B i C. Tym samym Suzuki EVX 2025 stanie się rywalem takich aut jak Peugeot e-2008 i zarazem Peugeota e-308, Volkswagena ID.3 i chociażby Kii Niro EV.
Japońska marka poważnie podchodzi do tego projektu. Testy odbywają się w Europie, co sugeruje, że za rozwój odpowiedzialny jest europejski oddział marki. Produkcja ruszy z kolei w przyszłym roku w fabryce na Węgrzech, gdzie obecnie powstaje S-Cross i Vitara.
Kiedy możemy spodziewać się oficjalnej premiery? Realistycznie stawiamy na drugi lub trzeci kwartał przyszłego roku. W salonach auto być może zobaczymy jeszcze przed rozpoczęciem 2025 r. To byłoby dobrą informacją dla tej marki w obliczu nowych norm emisji.