Hybryda na miękko. Suzuki Vitara, SX4 S-Cross i Swift Sport z nowymi silnikami

Suzuki Vitara i Swift Sport zyskały nowy silnik. To jednostka 1.4 Boosterjet połączona z układem miękkiej hybrydy. Czym wyróżnia się ta jednostka?

System miękkiej hybrydy to żadna nowość dla Suzuki. Model Swift już od kilku lat posiada układ SHVS w silniku 1.2, dzięki czemu wyróżnia go bardzo niskie zapotrzebowanie na paliwo. Teraz Suzuki Vitara i Swift Sport zyskują to samo rozwiązanie w doładowanej jednostce 1.4 Boosterjet.

Suzuki Vitara

Mniej mocy, ale i niższe zużycie paliwa

Niestety, zastosowanie miękkiej hybrydy wpłynęło na obniżenie mocy oferowanej przez Vitarę, SX4 S-Crossa i Swifta Sport. Silnik 1.4 Boosterjet w nowym wcieleniu K14D generuje 129 KM (zamiast 140 KM) i 235 Nm momentu obrotowego. Połączono go z systemem ISG, czyli alternatora zintegrowanego z silnikiem elektrycznym (48V), akumulatora litowo-jonowego pracującego pod napięciem 48V i przetwornicy 48V-12V. Zestaw ten oferuje dodatkowe niutonometry przy ruszaniu i dynamicznym przyspieszaniu, jednocześnie pozwalając na obniżenie zużycia paliwa.

Suzuki Vitara, SX4 S-Cross i Swift Sport mają konsumować nawet o 19-20% mniej bezołowiowej 95 od swoich poprzedników. Rozwiązanie to ogranicza zapotrzebowanie na paliwo przy ruszaniu oraz w trakcie toczenia się na biegu jałowym.

Suzuki Vitara

Przy okazji Suzuki Vitara zyskało delikatny lifting

Nowością są tutaj światła LED, które dostaniemy w tym aucie nawet w bazowej wersji Comfort Plus. Postawiono także na bogatsze wyposażenie standardowe. W ofercie pozostaje niezmiennie wariant 2WD i 4WD. Ten ostatni docenią Ci, którzy mieszkają np. w górach. Układ AllGrip dobrze sprawdza się na śliskich nawierzchniach i na szutrach lub śniegu.

Vitara, SX-4 S-Cross i Swift Sport Hybrid - ile kosztują te modele?

Najtańszym samochodem w tym zestawieniu jest Vitara. Cennik otwiera tutaj kwota 79 900 zł za bazową wersję Comfort Plus. Aktualnie jest ona oferowana w promocji za 76 900 zł.

Suzuki SX-4 S-Cross kosztuje wyjściowo 81 900 zł, aczkolwiek obowiązuje tutaj identyczna promocja, dzięki której samochód wyceniono na 78 900 zł.

Najdroższy okazuje się być Swift Sport. Kosztuje on aż 88 900 zł, a do tego oferuje wyraźnie gorsze osiągi od wersji sprzed liftingu.

Warto dodać, że z oferty producenta zniknął silnik 1.0 Boosterjet. Nie wiadomo, czy ta jednostka powróci do gamy prezentowanych modeli - to efekt nowych norm emisji spalin.