Szykujcie się na festiwal nowych Volvo. Dwa liftingi w tym roku i szereg nowości w kolejnych latach

Volvo szykuje dla nas dużo nowości. W tym roku zadebiutują dwa odświeżone modele, nowa wydajna hybryda plug-in, a na drogi wyjedzie następca modelu XC60. Oto wszystko, co warto wiedzieć o planach tej marki.

Szwedzi nie mają za sobą wybitnego roku, ale według szefa marki, Jima Rowana, są na dobrej drodze. Volvo planuje dużo nowości w tym roku i w kolejnych latach. Cel jest prosty - zwiększyć udział na rynku i zbudować gamę modelową, która będzie atrakcyjna dla klientów. Chodzi tutaj przede wszystkim o stworzenie oferty odpowiednio zbalansowanej. Znajdziemy w niej zarówno elektryki, jak i hybrydy plug-in. Te drugie miały znikać, ale szwedzki producent przyznał, że bez nich sprzedaż dosłownie stanie.

Czego więc możemy się spodziewać? Zobaczcie sami.

Volvo podkręca obroty. Na start liftingi dwóch kluczowych modeli - V60 i XC60

Mowa tutaj o największych bestsellerach tej marki, które cały czas cieszą się ogromną popularnością. Pomimo swojego wieku, XC60 i V60 znajdują nowych nabywców i rozpieszczają pod wieloma względami - nawet na tle nowszych konstrukcji.

Lifting Volvo XC60 i V60 będzie podobny do zmian w modelu XC90. Spodziewajcie się więc przeprojektowanych przednich lamp, ze zwężoną częścią bliżej grilla. Maskownica wlotu powietrza zyska nową fakturę, a drobne zmiany przejdą również zderzaki.

Volvo Gama 2025

We wnętrzu z kolei zadebiutuje nowy, 12,3-calowy ekran multimediów. Tym samym kokpity modeli V60, XC60 i XC90 znów będą do siebie bardzo podobne. To akurat duży plus, gdyż ten design jest bardzo ceniony przez rynek.

W drodze jest całkowicie nowa hybryda plug-in, ale my obejdziemy się smakiem

Nowy samochód, który ma oferować ogromny zasięg, niestety nie dotrze do Europy. Powstaje z myślą o Chinach i bazuje w dużej mierze na konstrukcji grupy Zeekr (część Geely). Trudno powiedzieć o jakim samochodzie mówimy, gdyż informacje są szczątkowe.

W marcu zadebiutuje Volvo ES90 - następca S90, elektryk

Będzie to elegancka limuzyna, która wykorzysta szereg elementów z modelu EX90. Jest to między innymi platforma SPA2, bateria o pojemności 100 kWh, a także architektura napędu (800V). elegancki design ma być mocną stroną tego samochodu, co zapewni mu konkurencyjność na rynku. Tajemnicą pozostaje jedynie cena. Trudno powiedzieć, czy Volvo ES90 będzie traktowane jako bezpośredni rywal Mercedesa EQE/BMW i5, czy też Szwedzi mierzą nieco wyżej.

Volvo plany 2025

Poza tym na drogi wyjadą muły testowe nowego EX60 - zbudowanego na platformie SPA3

Kolejna generacja płyty podłogowej SPA ma być ogromną zmianą względem konstrukcji SPA2. Szwedzka marka ograniczy tutaj koszty produkcji i zwiększy wydajność całego napędu. EX60, czyli elektryczny następca XC60, ma być jednym z kluczowych produktów tej marki.

Poza tym w Gandawie ruszy produkcja modelu EX30

Mały elektryk Volvo przenosi się z Chin do Europy. To oczywiście efekt wprowadzenia cła (po części), ale także optymalizacji wykorzystania dostępnych mocy produkcyjnych. EX30 jest jednym z najpopularniejszych elektryków w Europie i sprzedaje się bardzo dobrze. Nic dziwnego, że ta marka robi wszystko, aby zachować niską cenę tego modelu.