Ta Skoda to Wizzair wśród samochodów. Ma być tania i optymalna
Tanie podróżowanie z punktu A do punktu B, ale w sensownych warunkach? WizzAir to jedna z sensowniejszych budżetowych linii lotniczych i ma coś wspólnego z tym samochodem. Skoda Kylaq ma być tanim crossoverem dla bardzo specyficznego rynku.
- Skoda Kylaq to kolejna premiera tej czeskiej marki
- Nowy SUV powstaje z myślą o Indiach
- Budżetowy model wykorzystuje rozwiązania grupy Volkswagena
Indie. Kraj, który jednych przyciąga swoją magią, innych odpycha pewnymi charakterystycznymi cechami. Jedno jest pewne - dla producentów samochodów to piekielnie ważny rynek. Tutaj jednak zasady gry są nieco inne, a największe marki muszą kusić klientów tanimi, ale sensownymi samochodami. Dlatego właśnie dla Indii powstaje nowa Skoda Kylaq.
Nie jest to pierwszy samochód, który Czesi opracowali dla rynku indyjskiego. Kilka lat temu na rynek wjechał już Kushaq, bazujący w dużej mierze na Volkswagenie T-Crossie. Tutaj jednak posunięto się o krok dalej i jeszcze bardziej "skompresowano" nadwozie, tworząc naprawdę mały, ale wciąż praktyczny samochód.
Skoda Kylaq ma niecałe 4 metry długości
I tylko 2566 mm rozstawu osi. Nie jest to więc duży samochód, ale to ma być jego największa zaleta. Zatłoczone i trudne do pokonania ulice wielu wielkich indyjskich metropolii stanowią dla kierowców ogromne wyzwanie. Tu Kylaq ma czuć się jak ryba w wodzie, bez problemu pokonując też gorsze nawierzchnie i dziury.
Do budowy tego auta wykorzystano platformę MQB A0 IN, czyli uproszczoną wersję płyty podłogowej znanej z wielu modeli marki, takich jak Fabia, czy z Kamiqa. Pod maską znajdzie się tutaj 115-konny silnik 1.0 TSI, popularny na indyjskim rynku.
Nowy samochód przejechał 800 000 kilometrów w trakcie testów. Grupie Volkswagena bardzo zależy na tym, aby ich auta cieszyły się dużą popularnością i notowały dobre wyniki sprzedaży. Przez ostatnie dwa lata Volkswagen jako grupa sprzedawał ponad 100 000 samochodów rocznie. Teraz na celowniku jest wyższa liczba.
Skoda Kylaq, jak łatwo się domyślić, jest tylko i wyłącznie indyjskim projektem i nie trafi na inne rynki. Nie zmienia to jednak faktu, że stylistyka nawiązuje między innymi do nowego Kodiaqa. Czeska marka chce, aby wszystkie samochody w jej ofercie, także te z bardzo odległej Azji, tworzyły wizualnie jedną spójną wizualnie rodzinę.