Tak będzie wyglądać nowe Porsche 911?
Prace nad następną generacją Porsche 911 o oznaczeniu 992 trwają. Do pracy zabrał się także maltański grafik, który "uwolnił" prototyp niemieckiego coupe z krępującego kamuflażu. Zmieni się jednak nie tylko design samochodu.
Prototypy nowego sportowego coupe z Zuffenhausen wchodzą w kolejne stadium rozwoju, odkrywając powoli tajemnice kolejnego wcielenia kultowej "911". Wszystko wskazuje na to, że będzie to najbardziej przełomowa generacja modelu od kilku lat. Wyraźny powiew świeżości będzie można poczuć nie tylko patrząc na samochód, ale także, a może zwłaszcza, jeżdżąc nim.
Jeśli chodzi o zmiany zewnętrze, to projektanci Porsche zdecydowali się wreszcie na odważny krok, znacznie odnawiając projekt modelu. Pozycja klasycznych, owalnych reflektorów nie jest zagrożona, Porsche raz już bowiem przeprowadziło nieudany eksperyment, zmieniając zanadto spojrzenie "911" (patrz: Porsche 911 996). Najprawdopodobniej pod kloszem reflektora inaczej zostaną ułożone światła do jazdy dziennej. Metamorfozę stylistyczną przejdzie zaś tylna część pojazdu, gdzie pojawią się rozciągnięte na całą szerokość samochodu lampy pochodzące z auta koncepcyjnego Mission E. Ciekawe, jak Porsche rozwiąże teraz kwestię wyróżnienia wersji z cyfrą "4" w nazwie, które dotychczas charakteryzowały się świetlną listwą łączącą tylne lampy, nie występującą w innych odmianach "911".
Rewolucja zawita także pod karoserię samochodu. Porsche 911 992 otrzyma hybrydowy układ napędowy z możliwością naładowania akumulatorów z gniazdka. Uspokajamy jednak, że hybryda nie wyprze klasycznych odmian spalinowych - turbodoładowane jednostki znane z obecnej na rynku odświeżonej generacji 991.2 trafią także do najnowszego Porsche 911. Płaska "szóstka" umieszczona z tyłu może więc "oddychać" spokojnie.
Produkcyjna wersja testowanego właśnie w zimowym klimacie Porsche 911 992 zadebiutuje dopiero w 2019 roku. Rok później do oferty dołączy hybryda typu plug-in.