Tak, oto pickup od BMW. Tak, jest na bazie X7

Luksusowo i praktycznie? BMW jak widać wie co robić.

I wbrew pozorom nie jest to dzieło jakiejś zewnętrznej firmy, a właśnie BMW. Model X7 Pickup nie jest jednak oficjalną inicjatywą marki, a tworem studentów, którzy przygotowali ten samochód na Motorrad Days, czyli zlot pasjonatów motocykli BMW. I jeśli myślicie, że prace ograniczyły się do odcięcia tylnej części nadwozia, to jesteście w błędzie. Okazuje się bowiem, że auto budowano 10 miesięcy - tak więc projekt wystartował jeszcze przed oficjalnym debiutem X7.

Auto przede wszystkim urosło o 10 centymetrów pod kątem długości. Paka mierzy od 1,4 do 2 metrów długości, a zastosowanie technologii CFRP pozwoliło stworzyć wytrzymałą i przede wszystkim lekką pakę. X7 pickup jest bowiem o 200 kg lżejsze od standardowego auta - i to pomimo zastosowania dodatkowych wzmocnień.

I jak widać BMW GS 850 mieści się "na plecach" X7 idealnie. Co więcej, stoi w luksusowych warunkach - całą przestrzeń ładunkową wyłożono drewnem teakowym, wytrzymałym i odpornym na zabrudzenia i uszkodzenia.

Pozostaje nam tylko trochę pomarudzić na to, że samochód ten nie wyjdzie poza fazę pojazdu studyjnego. W USA sprzedawałby się bardzo dobrze.