Tak powstawała nowa fabryka Pagani
Samochody wychodzące spod ręki Horacia Paganiego to istny majstersztyk na kołach. Takie pojazdy zasługują na równie spektakularne miejsce produkcji. Dlatego synowie Horacia - Leonardo i Christopher Pagani zadbali o nową fabrykę w San Cesario Sul Panaro.
Wielkie otwarcie obiektu nastąpiło jeszcze przed wakacjami - szampany wystrzeliły dokładnie 29 czerwca. Wówczas pokazano przybyłym do San Cesario Sul Panaro w Modenie fabrykę oraz bajkowy salon wystawowy. Część z nich miała też okazję zobaczyć za zamkniętymi drzwiami niemal w pełni gotową otwartą wersję Huayry. Fabryka zajmująca powierzchnię 5 800 metrów kwadratowych musiała pasować do samochodów ją opuszczających. Nic więc dziwnego, że Horacio Pagani powierzył zaprojektowanie jej swoim synom - Leonardowi i Christopherowi.
Budynek wpisujący się w filozofię marki powstał po wizycie Paganiego w Chateau de la Grenerie, francuskim zamku należącym do jednego z jego klientów. Design nowego obiektu fabrycznego czerpie inspirację ze... szklarni, którą to Pagani dojrzał w trakcie spaceru po okolicy. Nie była to jednak zwyczajna szklarnia, o nie. Jej oryginalny, żelazny szkielet został zaprojektowany przez samego Alexandre'a Gustave'a Eiffela, francuskiego inżyniera i architekta. Horacio Pagani zakochał się w tym ponadczasowym stylu i zdecydował się go "zaadoptować".
Nowy obiekt Pagani Automobili to jednak nie tylko fabryka i salon wystawowy marki. Były inżynier naczelny Lamborghini, Horacio Pagani, to entuzjasta motoryzacyjny w pełnym tego słowa znaczeniu. Pod dachem nowego budynku znalazło się miejsce na jego imponującą kolekcję samochodów, w skład której wchodzą m.in. Porsche 918 Spyder i Carrera GT, a także białe Lamborghini Countach wypuszczone z okazji 25-lecia marki. Horacio jest także właścicielem Mercedesa Pagody, Jaguara E-Type oraz Forda GT z limitowanej edycji Gulf.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=5Ops2fJerEU[/embedyt]
Na filmie poklatkowym ukazującym proces wznoszenia nowej świątyni Paganiego można dostrzec także ostatnie dzieło marki - Pagani Huayrę BC. Samochód predestynowany do ustanowienia nowego rekordu okrążenia toru Nürburgring dla pojazdów dopuszczonych do ruchu. Egzemplarz widoczny na filmie albo już pobił (według krążących plotek), albo dopiero pobije czas 6:57 osiągnięty przez Porsche 918 Spyder. Aktualnie tytuł mistrza oficjalnie należy do Radicala SR8 LM (6:48), ale formalnie nie jest on dopuszczony do poruszania się po drogach. A przynajmniej nie na całym świecie. Czas pokaże, czy Huayra BC będzie w stanie zrzucić koronę obu wymienionym pojazdom. My tymczasem zapraszamy do obejrzenia poklatkowego filmu.