Tak, to jest nowe BMW X5. Ma coś z... Mustanga Mach-E
To wbrew pozorom nie jest nowe BMW iX3. Przed Wami BMW X5 kolejnej generacji - auto, które zyska unikalny design i kilka nietypowych rozwiązań.
- Nowe BMW X5 przechodzi intensywne testy
- Kolejna generacja tego auta wykorzysta jeszcze obecną architekturę CLAR
- Wizualnie będzie już nawiązywało do rodziny Neue Klasse
- Niemcy postawili tutaj na szereg nietypowych rozwiązań
- Pod maską nie zabraknie mocnej rzędowej szóstki
Fani tego SUV-a będą musieli przyzwyczaić się do nowego designu. Kolejna generacja BMW X5 przechodzi właśnie intensywne testy i szykuje się do debiutu. Nowe wcielenie niemieckiego auta poznamy w połowie 2025 roku i będzie to prawdziwa rewolucja pod wieloma względami.
Nowe BMW X5 zyska unikalny design. Znajdziemy w nim coś z Forda Mustanga Mach-E
Kolejne wydanie X5 przede wszystkim zaprzyjaźni się ze stylistyką modeli Neue Klasse. Przed nami jest więc dużo niewiadomych. Póki co ta rodzina miała swoją premierę w formie dwóch prototypów - sedana i SUV-a. Produkcyjne auta poznamy dopiero w przyszłym roku.
Duży SUV BMW zyska nowy charakterystyczny front z ciekawie narysowanymi światłami i z mniejszym grillem. Tył wykorzysta węższe lampy, podobne do tych z prototypu Neue Klasse SUV. Co ciekawe w stylistyce nadwozia wykorzystano pomysły, których nie wprowadzono w żadnym innym modelu, ale ma je... Ford Mustang Mach-E.
Mowa tutaj o przyciskach do otwierania drzwi i o "uchwytach" do ciągnięcia przy słupkach. To nietypowy ruch, zwłaszcza w zestawieniu z innymi modelami.
W kabinie zagości zaś całkowicie nowy kokpit, zgodny z ideą Panoramic Vision. Ta zakłada pożegnanie systemu iDrive i przestawienie obsługi wyłącznie na dotyk. Co więcej, nowością będzie długi panoramiczny ekran w podszybiu (ciągnący się pomiędzy słupkami A).
Pod maską nowego BMW X5 znajdą się silniki spalinowe, ale będzie też wariant w pełni elektryczny
Nasi koledzy z motor.es przyłapali na zdjęciach hybrydę plug-in. Jak donoszą, po brzmieniu jednostki można wnioskować, że pod maską drzemie 3-litrowa rzędowa szóstka. To może być więc wersja M60e, która będzie usportowionym wariantem, oferującym około 550-570 KM. Nad nią w ofercie być może pojawi się też pełnoprawne X5 M z hybrydą z BMW M5 nowej generacji. Tutaj jednak pojawia się znak zapytania, czy taki model nie wejdzie w drogę modelowi XM.