Tak wygląda nowa Toyota Corolla Sedan [ZDJĘCIA]
Większa, nowocześniejsza i efektowniejsza wizualnie - Toyota Corolla Sedan jest gotowa na zapełnienie luki po Avensisie.
Toyota zdecydowała się na zaprezentowanie nowej Corolli równocześnie na całym świecie. Jest to o tyle ważne, gdyż w zależności od rynku model ten będzie znacząco się różnił. Nawet w Europie Corolla Sedan będzie oferowana w dwóch wydaniach - uboższe wersje będą przypominały Corollę Hatchback (z przodu), zaś topowa odmiana zyska unikalny front.
Nowa Toyota Corolla Sedan bazuje na architekturze TNGA, która pozwala na łatwe dopasowanie wymiarów płyty podłogowej w zależności od potrzeb. Model ten mierzy 4640 mm długości, 1780 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm. W modelu tym zwiększono tez rozstaw kół oraz zmieniono długość zwisów, dzięki czemu Corolla wygląda naprawdę nieźle i może nawet wpaść w oko. Zwiększone wymiary to po części efekt wycofania z oferty Avensisa. Corolla Sedan będzie musiała częściowo zastąpić to auto, co w przypadku takich wymiarów nie będzie problemem.
Wnętrze Toyoty Corolli Sedan przeniesiono bez zmian z wersji hatchback i kombi. Wyróżnia się ono stosunkowo prostym, ale i nowoczesnym designem. Jak podkreślają osoby, które miały już kontakt z tym samochodem, materiały wykończeniowe są zaskakująco przyjemne, zwłaszcza w porównaniu do Aurisa.
Toyota nie pochwaliła się jeszcze jednostkami napędowymi, aczkolwiek niemal pewny jest taki sam zestaw jak w hatchbacku i kombi. Gamę otworzy benzynowy silnik 1.2 Turbo o mocy 116 koni mechanicznych. Tuż za nim uplasuje się hybrydowa wersja 1.8 (122 KM), zaś na szczycie stanie nowa, 180-konna wersja hybrydowa 2.0.
Sprzedaż Toyoty Corolli Sedan w Europie rozpocznie się wiosną 2019 roku. Wtedy też zapewne poznamy ceny tego auta.
USA a Europa - różnice
Toyota Corolla Sedan na rynek amerykański wyróżnia się zdecydowanie bardziej sportową stylistyką przedniej części nadwozia. Jest to efekt oczekiwań klientów, którzy chętnie wybierają usportowione limuzyny. W USA samochód ten oferowany jest też z innym systemem multimedialnym (Entune 3.0) oraz ze specyficzną gamą jednostek napędowych. W gamie znajduje się np. 140-konny wolnossący silnik 1.8 oraz 170-konny silnik 2.0. Ciekawostką jest fakt, iż w przypadku skrzyni manualnej obecna jest funkcja rev-match (automatyczne międzygazy przy redukcjach), znana już z C-HR-a.