Tak wygląda rozwiązanie problemu ładowania elektryków. Zeekr w 10 minut będzie zatankowany prądem

Ten samochód rozwiązuje problem wielu elektryków. Wystarcza mu 10 minut, aby naładować się od 10 do 80%. Czy Zeekr 007 pokazuje przyszłość elektromobilności?

  • Zeekr to jedna z firm grupy Geely
  • Nowy model 007 zyskał wyjątkową baterię
  • litowo-żelazowo-fosforanowa konstrukcja ma być przystosowana do ekspresowego ładowania

Gdy rozmawiam z kimkolwiek na temat elektromobilności, to największym zarzutem wobec samochodów jest z reguły czas ładowania. Ten problem nie dotyka każdego, gdyż niektórzy mają komfort ładowania się w domu. Można też wykorzystać postój w centrum handlowym na "dotankowanie" baterii. Niemniej większość osób oczekuje, że ich auto spędzi przy ładowarce możliwie najmniej czasu. Zeekr 007 może być rozwiązaniem tych problemów.

Nowa marka grupy Geely, która w pewnym sensie "wyrosła" z Lynk&Co, pokazała konstrukcję, która trafi na rynek - i robi wrażenie. Czy to jest to, na co czekamy?

Zeekr 007 ładuje się od 10 do 80% w 10 minut

Geely chwali się tutaj wieloma osiągnięciami, w tym zoptymalizowaną konstrukcją baterii i ich specjalnym chłodzeniem i ogrzewaniem. Do tego obsługa systemu 5.5C Ultra-Fast Charging jest możliwa nawet w trudnych warunkach. Co prawda nie przy każdej temperaturze wykręcimy czas referencyjny, ale przy -10 stopniach będzie to 30 minut od 10 do 80%.

Dodajmy, że zasięg tego samochodu to 688 kilometrów, ale według normy CTLC. Realnie jest więc niższy i bliższy 500-530 kilometrom. Konstrukcyjnie ten samochód bazuje na platformie SEA, czyli tej samej, która pojawia się w Volvo EX90, a także docelowo ma trafić do Izery (przynajmniej w teorii).

Zeekr 007 ładowanie bateria

Mocy tutaj nie brakuje - dostajemy od 421 do 646 KM trafiających na cztery koła. Co ciekawe "bondowski" Zeekr stawia na dość luksusowe wykończenie wnętrza, a to wszystko oferuje w zgrabnym opakowaniu. Wreszcie nie mamy do czynienia z SUV-em lub crossoverem, tylko z klasycznym sedanem o przyjemnej dla oka linii.

Potencjalnie ta konstrukcja będzie bazą dla nowego Volvo ES90, czyli dla limuzyny, która przechodzi już testy w Chinach i jest szykowana do debiutu. To oczywiście następca modelu S90. Zeekr ma trafić do Europy, a sprzedaż tego samochodu planowana jest na wszystkich kluczowych rynkach. Póki co jednak nie ma na ten temat dodatkowych informacji.