Tani elektryk BYD zyskał dużo ładniejsza twarz. Do oferty dołączy rozsądniejsza wersja

Kompaktowy elektryk BYD dostał zastrzyk z botoksu. Kompaktowy Dolphin wypiękniał i zyskuje nowe wersje napędowe.

  • BYD Dolphin to kompaktowy model tej chińskiej marki
  • Po ponad trzech latach do akcji wkracza wersja po liftingu
  • Odświeżona wersja zyska atrakcyjniejszy design
  • W grę wchodzi także debiut wydajniejszego wariantu

BYD Dolphin, czyli tani kompaktowy elektryk tej chińskiej marki, to samochód z pogranicza dwóch światów. Z jednej strony ma wiele cech auta kompaktowego, choć jest od wielu nowych modeli nieco mniejszy. Z drugiej przypomina "przerośniętego" przedstawiciela segmentu B. Plusem jest to, że w Polsce kosztuje naprawdę niewiele - do końca tego roku bazowa wersja wymaga wydania 141 000 złotych. Nieco lepiej wyposażony wariant Comfort wyceniono na 150 000 złotych.

BYD Dolphin po liftingu będzie z pewnością nieco droższy. Jest za to ładniejszy

Oczywiście podniesienie cen nie jest wynikiem polityki firmy, a kwestią wyższego cła, które musi zapłacić BYD. Wariant po liftingu zyskał nowy pas przedni, z nieco ładniejszymi światłami i z przeprojektowanym zderzakiem. Zmiany zaszły także z tyłu, gdzie pojawiło się nawiązanie do innych modeli tej marki - w szczególności do Seala.

Tajemnicą pozostaje wygląd wnętrza, aczkolwiek tutaj też można spodziewać się nowości. Niemniej nie będą to raczej rewolucyjne zmiany. W Europie BYD Dolphin dalej występuje tylko w jednej wersji napędowej, z baterią 60 kWh i z silnikiem o mocy 204 KM. Może jednak do niego dołączyć nieco słabsza, ale wydajniejsza i potencjalnie tańsza wersja, która oferuje 177 KM. W takim samochodzie to i tak więcej niż wystarczająca moc.

Cena czyni cuda, ale czy to jest najważniejsze?

To pokaże czas - BYD Dolphin jako alternatywa dla droższych elektryków, oferująca przyzwoite możliwości, może być warta uwagi. Ciekawszy design to także duży plus - wiele osób skreślało ten samochód za sprawą specyficznego wyglądu pasa przedniego.

BYD Dolphin 2025 lifting

Nowy wariant powinien trafić na rynek w pierwszej połowie 2025 roku. Niebawem powinniśmy natomiast poznać plany marki dotyczące rozwoju działalności w Europie w dobie dodatkowego cła i nowych ograniczeń. Pewne jest to, że BYD się nie podda i może położyć nacisk na wydajne hybrydy plug-in.