TechArt GTstreetR - kiedy nowe 911 Turbo S nie wystarcza
Na nowe 911 GT2 RS trzeba jeszcze poczekać. No chyba, że macie wolne Turbo S. TechArt GTstreetR jest 800-konnym monstrum, które z niego powstało.
Tu nie będzie miękkiej gry. Niemiecki tuner postanowił na serio zabrać się za abstrakcyjnie szybkie Porsche 911 Turbo S. Tak powstał TechArt GTstreetR, który jest nie tylko jeszcze szybszy, ale przede wszystkim, ma być lepszy na torze. I jak wygląda!
TechArt GTstreetR będzie rzucać się w oczy
No dobrze, może nie każdy element jest tutaj esencją stylu, ale na pewno jest dokładnie przemyślany. Chłopaki z TechArta postawili sobie za zadanie poprawić parametry niezbyt lekkiego 911 Turbo S. Oczywiście do gry weszło włókno węglowe. Nie wiadomo, czy wóz jest lżejszy, ale na pewno taki ma być w założeniu. Dla lepszego przepływu powietrza pojawiły się nowe dyfuzory, splittery, wlot na dachu oraz wielkie skrzydło, które lepiej kieruje opływające samochód powietrze. Oprócz tego postawiono na felgi z centralną nakrętką i karbonowymi nakładkami, które również mają poprawić aerodynamikę. TechArt GTstreeR jest szerszy o cal od oryginału. Jest też niższy. Standardowo o 25 mm. Można zamówić drugi wariant zawieszenia, który dodatkowo może opuścić samochód o kolejne 25 mm. A w planach jest Clubsport Package, który zawieszenie jeszcze bardziej upodobni do układów torowych.
Efekty? Przy 140 km/h nowa aerodynamika dociska tył TechArta cztery razy bardziej niż w standardowym 911, a przód jest o 45% mniej unoszony przez powietrze.
Moc poszła w górę
Nie samym Aero człowiek żyje. TechArt GTstreeR dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. Słabsza odmiana ma moc podniesioną ze standardowych 650 KM do 710. Nuda. Większy pakiet obejmuje nowe turbosprężarki, wydech oraz zmianę oprogramowania. Efektem jest 812 KM i 950 Nm. Tuner nie chwali się osiągami, poza jednym. Mocniejszy GTstreetR osiąga 349 km/h, czyli o 19 km/h więcej niż zwykłe Porsche 911 Turbo S.
Szalone wnętrze
Oczywiście, klienci TechArta mają do wyboru pełen zakres materiałów, którymi mogą wykończyć wnętrze swojego projektu. Ale w materiale prasowym firma postawiła na skórę, alcantarę oraz włókno węglowe w lekko wyścigowym klimacie. Kraty, pepity, kontrastowe przeszycia, i bardzo dużo wykończonych na nowo elementów wygląda może niezbyt dyskretnie, ale na pewno oryginalnie. Zrezygnowałbym chyba tylko z tej kraty na kierownicy.
TechArt GTstreetR to mocno limitowany produkt. Powstanie tylko 87 sztuk i tanie nie będą. Trzeba mieć swoje 911 Turbo S, a pakiety przeróbek startują od 73 000 Euro. Topowe egzemplarze sięgną więc spokojnie około 350 - 380 tys. Euro.