Ten Ford Bronco zachęca do zamieszkania w samochodzie. Jest elektryczny i przygrywa orientalną muzykę

W USA mamy Forda Bronco Sport i klasyczną wersję, którą dostaliśmy także w Europie. W Chinach zaś pojawił się trzeci model - gigantyczny, w pełni elektryczny i... wyposażony w sypialnię.

Chiny wciąż są bardzo ważne dla wielu producentów. Ten rynek to żyła złota, a każdy koncern szuka tam swojej niszy. Błękitny owal także szuka tam swojej przestrzeni. Na rynek wjeżdża tam właśnie Ford Bronco. Choć nazwa brzmi znajomo, to w praktyce mamy tutaj do czynienia z samochodem, który nie ma nawet jednego wspólnego elementu z SUV-em i terenówką z USA.

Całkowicie nowy model, zwany Bronco Basecamp/Bronco Smart Horse wyróżnia się wymiarami i napędem. Wygląda ciekawie, ale czy faktycznie przyciągnie uwagę klientów?

Ford Bronco Basecamp jest zarówno SUV-em i... kamperem

Producent podkreśla, że Bronco Basecamp jest pierwszym terenowym SUV-em Forda zaprojektowanym z myślą o biwakowaniu. W standardzie otrzymuje panoramiczny dach szklany unoszony o 36 cm, co zwiększa przestrzeń nad tylną kanapą. Dodatkowo przednie fotele można złożyć, a zagłówki opuścić, dzięki czemu powstaje płaska powierzchnia do spania, którą uzupełnia dmuchany materac sygnowany logo Bronco.

Ford Bronco Basecamp Chiny

Z tyłu zastosowano praktyczne rozwiązanie nazwane „mountain kitchen”. Na klapie bagażnika znalazł się składany stolik, magnetyczny pasek na sztućce i noże, uchwyt na napoje oraz otwieracz do butelek. W ten sposób SUV w kilka chwil zmienia się w małego kampera.

To elektryk, korzystający z napędu grupy Changan

Pod maską dostępne są dwa rodzaje napędu. Wersja w pełni elektryczna wykorzystuje dwa silniki i oferuje napęd na cztery koła. Moc sięga tutaj 445 KM, a akumulator ma 105,4 kWh pojemności. Zasięg według chińskiej normy CLTC wynosi 650 kilometrów na jednym ładowaniu.

Alternatywą pozostaje odmiana z range extenderem. Tutaj dwa silniki elektryczne wspiera turbodoładowana jednostka 1.5. Akumulator o pojemności 43,7 kWh zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 220 kilometrów, natomiast całkowity zasięg sięga 1220 kilometrów. Moc układu to 416 KM.

Nowy chiński SUV zaskakuje rozmiarami. Jego długość całkowita wynosi 5025 mm, a rozstaw osi 2950 mm, co czyni go większym zarówno od amerykańskiego Bronco (4810 mm), jak i od mniejszego Bronco Sport (4400 mm). Tym samym Basecamp wyrasta na największego przedstawiciela rodziny, choć nie jest pełnoprawną terenówką na ramie.

Ford Bronco Basecamp Chiny

Ten model nie wyjedzie poza Chiny

Ford podkreśla, że Bronco Basecamp przeznaczony jest wyłącznie na rynek chiński. Marka nie planuje wprowadzenia tego modelu w innych krajach. Nie można jednak wykluczyć, że w przyszłości niektóre konstrukcje opracowane w Chinach pojawią się również w Europie, podobnie jak dzieje się to w przypadku Mazdy.

Część chińskich mediów wskazuje, że samochód mógł bazować na modelu Deepal G318 opracowanym przez partnera Forda, firmę Changan. Podobieństwa dotyczą zarówno wymiarów, jak i stylistyki, a także specyfikacji wersji hybrydowej, różniącej się głównie pojemnością akumulatora.