Ten samochód waży 4000 kilogramów. To tyle, co...
...co cztery Skody Citigo, 2,5 nowej Astry z miękką hybrydą, i 1,5 nowego elektrycznego EQS-a. Przed Wami Cadillac Escalade IQL.
Amerykanie lubią rozmiar "extra large". W tym przypadku litera X jest podwojona, nie bez powodu. Cadillac Escalade IQL jest największym elektrykiem w gamie tej marki. Ma blisko 5,9 metra długości, 3460 mm rozstawu osi i absurdalnie wielką i ciężką baterię. Nadwaga daje tutaj znać o sobie.
Ten samochód waży dokładnie... 4000 kilogramów z groszami. Tak, 4 tony "blachy", z baterią o pojemności przekraczającej 200 kWh.
Precyzując: Cadillac Escalade IQL ma baterię o pojemności 205 kWh i 760 KM mocy. Moment obrotowy? 1063 Nm
Amerykanie postawili tutaj na specyfikację w wydaniu "creme de la creme", czyli dali wszystko, co najlepsze. Przede wszystkim wersja IQL jest dłuższa nawet od największego spalinowego wariantu Escalade'a. Przekłada się to na jwieszcze większą ilość miejsca w kabinie, oraz na absurdalnie wielki bagażnik. Po złożeniu dwóch rzędów zyskujemy ponad 3,5 tysiąca litrów do wykorzystania.
Cztery tony, 760 KM i ponad 1000 Nm momentu obrotowego przekłada się na... zaskakujące osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna to blisko 200 km/h. I tak w "stodole na kołach" to nawet zbyt dużo. Zresztą w USA tak szybko i tak nie pojedziecie.
Amerykanie postawili tutaj na instalację 800V, co zapewnia bardzo szybkie ładowanie z mocą zbliżoną do 300 kW. Ładowanie AC z kolei osiąga maksymalną moc 19,2 kW, co jest całkiem niezłą wartością, choć przy tej baterii i tak oznacza ponad 10 godzin spędzonych przy ładowarce.
Cadillac w standardzie oferuje tutaj adaptacyjne zawieszenie Magnetic Ride z układem Air Ride, komplet systemów wspierających kierowcę, a także bardzo zaawansowane multimedia z szeregiem funkcjonalności online. Na pokładzie jest także nagłośnienie AKG Studio oraz gigantyczne 24-calowe felgi.
Czy można takie auto ściągnąć do Polski?
Można, ale po co? Zasadniczo długi Escalade ze spalinowym silnikiem będzie dla Was znacznie lepsza. Nie tylko nie będzie problemu z kwestią rejestracji i zmieszczenia się w odpowiedniej masie, ale także dostaniecie solidne V8 pod maską. Zasięg także będzie znacznie lepszy, niż w 4-tonowym kolosie.