Tesla Model 3 jedzie i jedzie i jedzie. Wersja Long Range ma teraz 702 km zasięgu
Dla fanów elektromobilności będzie to gratka. Tesla Model 3 Long Range debiutuje w polskiej ofercie i oferuje ogromny zasięg w dobrej cenie.
- Tesla Model 3 debiutuje w nowym wydaniu Long Range z napędem na tylne koła
- Zasięg według normy WLTP to 702 km
- Przy okazji przeceniono bazową wersję
Ta amerykańska marka znowu zepsuła rynek samochodów używanych, zwłaszcza tego modelu. Na rynek wjeżdża Tesla Model 3 Long Range z napędem na tylne koła. Jest mocniejsza, ma ogromny zasięg i kosztuje 209 900 złotych.
Oczywiście trzeba polubić się z tym samochodem, niemniej obecnie nie ma drugiej propozycji na rynku, oferującej taki zasięg w tej cenie.
Tesla Model 3 Long Range ma napęd na tylne koła
I dużą baterię. W efekcie jest wydajna, oszczędna i faktycznie powinna bez problemu przejechać nawet 700 kilometrów. Przyznam szczerze, że sam chętnie sprawdzę jej możliwości, gdyż taki zasięg naprawdę imponuje - i pokazuje, że kluczem do sukcesu jest aerodynamika. Oprogramowanie Tesli też dorzuca swoje trzy grosze. Co jak co, ale dopiero teraz inni producenci zbliżają się do podobnego zużycia energii.
Przy okazji amerykańska firma przeceniła najtańszy wariant, zapewniający 513 kilometrów zasięgu. Kosztuje on 189 900 złotych, co oczywiście ucieszy tych, którzy niedawno kupili to auto. Tu złe wieści: Wasza maszyna właśnie straciła na wartości.
Poza tym w gamie Tesli Model 3 dostępne są jeszcze dwie wersje. Pierwsza to wariant Long Range AWD, czyli z tą samą baterią, co wariant Long Range RWD, ale mocniejszy, z dodatkowym silnikiem z przodu. Tutaj zasięg spada do 629 kilometrów, co pokazuje ile prądu zjada układ 4x4 w takim aucie. Cena takiego wariantu to 219 900 złotych, wyjściowo.
Wisienką na torcie tego modelu pozostaje wersja Performance. Oferuje bardzo dużo mocy (ma 460 KM), ma 528 km zasięgu i setkę osiąga w 3,1 sekundy. Jej cena to 251 490 złotych.
W najbliższym czasie poznamy Teslę Model Y po liftingu
Tam zapewne pojawi się szereg rozwiązań z Modelu 3. Co prawda "igrek" spadł już z pozycji lidera na rynku, niemniej wciąż ciężko jest znaleźć auto w podobnej cenie. Tutaj jedynie chińskie marki mogą coś ugrać, wchodząc na podwórko Tesli.